Materiał powstał we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego
Dolny Śląsk konsekwentnie realizuje strategię zmniejszania wykluczenia komunikacyjnego mieszkańców regionu. Celem tego niespotykanego w skali kraju projektu jest udostępnienie mieszkańcom możliwości korzystania z transportu kolejowego wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, m.in. w codziennych przejazdach do pracy czy szkoły. Lepsza dostępność siatki połączeń z pewnością zachęci także gości do zwiedzania Dolnego Śląska właśnie koleją. A to może przełożyć się na wzrost liczby osób odwiedzających ciekawe miejsca, muzea i zabytki, z których słynie region, a także na wzrost liczby gości korzystających z usług gastronomicznych czy noclegowych. To z kolei może napędzać rozwój Dolnego Śląska, zwiększając wpływy z turystyki, będącej istotnym elementem gospodarki regionu.
Dolny Śląsk inwestuje także w nowoczesne składy, w Legnicy powstała również hala serwisowa dla regionalnych pociągów. Tam, gdzie jeszcze nie ma regionalnych tras, Dolny Śląsk organizuje zastępczą komunikację autobusową, w której honorowane są bilety regionalnej kolei.
– Sukces przywróconych i uruchomionych już linii pokazuje, że mieszkańcy regionu chętnie poruszają się po nim pociągami, jeśli mają taką możliwość. Tabor Kolei Dolnośląskich jest nowoczesny, wygodny i ekologiczny. Pociągami KD podróżuje się komfortowo i szybko – nie stoją one w korkach, więc czas przejazdu jest znacznie krótszy niż w przypadku samochodu – mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego. – Nasz cel to eliminacja wykluczenia transportowego na Dolnym Śląsku. I cel ten konsekwentnie realizujemy, przywracając do użytku kolejne linie kolejowe – podkreśla.
Komplet tras
W ubiegłym tygodniu samorząd województwa dolnośląskiego przejął w zarząd linie kolejowe Kłodzko–Lądek-Zdrój–Stronie Śląskie oraz Jelenia Góra–Lwówek Śląski.