Rosnąca produkcja to także coraz większe zatrudnienie, co bezpośrednio przekłada się na znaczenie fabryki dla lokalnej społeczności także pod względem rynku pracy. Załoga zakładu – ponad 2 tys. pracowników – to aż 14 proc. zatrudnionych w całym powiecie augustowskim. Od 2015 r. do 2018 r. zatrudnienie w fabryce BAT w Augustowie wzrosło ponad dwukrotnie, a roczna wartość dodana generowana bezpośrednio przez fabrykę BAT zwiększyła się o 57 proc.
Zgodnie z odsłoniętym w mieście hasłem „Augustów is the future” BAT Polska chce pokazać, że fabryka jest nie tylko dobrym miejscem do pracy, ale i czyni wiele, by aktywnie odpowiadać na bieżące wyzwania środowiskowe i klimatyczne.
Dbałość o środowisko
Dlatego firma stara się mieć pozytywny wpływ na lokalne otoczenie także poprzez realizację projektów nakierowanych na ochronę środowiska naturalnego. Dużą rolę odgrywa w tym obszarze polityka BAT Polska zmierzająca do zmniejszania emisji zanieczyszczeń, na czym korzysta zarówno środowisko, jak i okoliczni mieszkańcy. Zobowiązania firmy w tym zakresie obejmują szereg obszarów.
BAT Polska zobowiązał się np. do obniżenia w fabryce poziomu zużycia wody o 35 proc., zwiększenia odzysku wody do poziomu 30 proc. do końca 2025 r., redukcji emisji dwutlenku węgla do atmosfery o ponad 75 proc. w ciągu najbliższych czterech lat. Zobowiązania obejmują także zmniejszenie wytwarzania odpadów o 25 proc. i zwiększenie ich recyklingu do 90 proc., jak również zwiększenie udziału energii odnawialnej w całkowitym bilansie energii do ponad 80 proc.
Patrząc globalnie – co oczywiście będzie też miało przełożenie na poszczególne rynki lokalne, w tym Polskę – BAT wyznaczył sobie ambitne cele ESG, w tym osiągnięcie 50-proc. redukcji emisji gazów cieplarnianych z zakresu 1, 2 i 3 do 2030 r. w porównaniu z poziomem bazowym z 2017 r. oraz sprawienie, by do 2025 r. wszystkie plastikowe opakowania nadawały się do ponownego wykorzystania lub recyklingu.
Te zobowiązania i ich realizacja zostały dostrzeżone także szerzej. W ubiegłym roku koncern BAT otrzymał ocenę „A” w rankingu Climate Change List, organizowanym przez międzynarodową organizację CDP. Tym samym spółka znalazła się w elitarnej grupie 2 proc. najlepszych firm – wśród ponad 18,7 tys. podmiotów analizowanych ocenianych przez CDP. Organizacja ta ocenia politykę firm dotyczącą ujawniania informacji i wyników w zakresie kluczowych kwestii środowiskowych, w tym przejrzystej sprawozdawczości, wyznaczania ambitnych celów klimatycznych i osiągania długoterminowych rezultatów w obszarze ochrony klimatu.