Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.09.2025 02:27 Publikacja: 11.02.2024 21:51
Bezemisyjne pojazdy zwykle są droższe od tych tradycyjnych
Foto: PAP/Grzegorz Momot
W 2023 r. zarejestrowano w Polsce 585 nowych autobusów z napędem alternatywnym, z czego 557 to autobusy miejskie – podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.
To pokazuje, że takie ekologiczne rozwiązania są na razie domeną miejskich operatorów, głównie dzięki unijnym funduszom i antysmogowym strategiom realizowanym przez coraz większą liczbę samorządów. W strukturze dominują autobusy elektryczne – w ubiegłym roku zakupiono 335 takich pojazdów, co dało im prawie 40-proc. udział w całym miejskim rynku pierwszych rejestracji. To bardzo znaczący wzrost, bo jeszcze rok wcześniej ten odsetek wynosił 23,5 proc., malejąc względem roku 2021, w którym przekraczał 35 proc.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) otworzył nabór wniosków na wsparcie zrównoważo...
Rozwój retencji wody w Polsce jest niezbędny, aby walczyć ze skutkami zmian klimatu. Koszty są niemałe, ale samo...
Pilotażowy system monitorowania zużycia energii i jakości powietrza w szkołach przeprowadziła Łódź. Podobnie dzi...
Teoretycznie wdrożenie systemu kaucyjnego powinno zmniejszyć ilość odpadów, a co za tym idzie – obniżyć opłaty z...
Ponad 100 gmin skorzystało już z dofinansowania budowy infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i wodo...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas