Miasta przyspieszyły zakupy „zielonych” autobusów

Miejski transport autobusowy pandemiczne problemy ma już za sobą. Znowu rośnie udział pojazdów z ekologicznym napędem w taborowych inwestycjach samorządów.

Publikacja: 11.02.2024 21:51

Bezemisyjne pojazdy zwykle są droższe od tych tradycyjnych

Bezemisyjne pojazdy zwykle są droższe od tych tradycyjnych

Foto: PAP/Grzegorz Momot

W 2023 r. zarejestrowano w Polsce 585 nowych autobusów z napędem alternatywnym, z czego 557 to autobusy miejskie – podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.

To pokazuje, że takie ekologiczne rozwiązania są na razie domeną miejskich operatorów, głównie dzięki unijnym funduszom i antysmogowym strategiom realizowanym przez coraz większą liczbę samorządów. W strukturze dominują autobusy elektryczne – w ubiegłym roku zakupiono 335 takich pojazdów, co dało im prawie 40-proc. udział w całym miejskim rynku pierwszych rejestracji. To bardzo znaczący wzrost, bo jeszcze rok wcześniej ten odsetek wynosił 23,5 proc., malejąc względem roku 2021, w którym przekraczał 35 proc.

Pozostało 89% artykułu
Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Ekologia
Co zrobić, gdy spotkamy barszcz Sosnowskiego? Ta roślina jest naprawdę groźna
Materiał partnera
Wrocław. Miasto, które gra w zielone
Ekologia
Miejskie pieniądze na fotowoltaikę. Jakie dotacje oferują samorządy?
Ekologia
Gdzie w polskich miastach można znaleźć ule? W parkach, biurowcach i... pralkach
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Ekologia
Gminy nie nadążają z kontrolą szamb i przydomowych oczyszczalni. Za duże koszty?