Miasta przyspieszyły zakupy „zielonych” autobusów

Miejski transport autobusowy pandemiczne problemy ma już za sobą. Znowu rośnie udział pojazdów z ekologicznym napędem w taborowych inwestycjach samorządów.

Publikacja: 11.02.2024 21:51

Bezemisyjne pojazdy zwykle są droższe od tych tradycyjnych

Bezemisyjne pojazdy zwykle są droższe od tych tradycyjnych

Foto: PAP/Grzegorz Momot

W 2023 r. zarejestrowano w Polsce 585 nowych autobusów z napędem alternatywnym, z czego 557 to autobusy miejskie – podaje Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.

To pokazuje, że takie ekologiczne rozwiązania są na razie domeną miejskich operatorów, głównie dzięki unijnym funduszom i antysmogowym strategiom realizowanym przez coraz większą liczbę samorządów. W strukturze dominują autobusy elektryczne – w ubiegłym roku zakupiono 335 takich pojazdów, co dało im prawie 40-proc. udział w całym miejskim rynku pierwszych rejestracji. To bardzo znaczący wzrost, bo jeszcze rok wcześniej ten odsetek wynosił 23,5 proc., malejąc względem roku 2021, w którym przekraczał 35 proc.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ekologia
Mniejszy fetor, większa wydajność. Modernizacje miejskich oczyszczalni
Ekologia
Warto zbierać deszczówkę. Jakie dotacje oferują samorządy?
Ekologia
Są miasta, w których wciąż działa nawet kilkanaście tysięcy kopciuchów
Ekologia
Stare ubrania oddaj do mobilnego PSZOK-u. Więcej takich punktów w miastach
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Ekologia
Modernizacja wiatraków wciąż budzi pytania