Z tego artykułu się dowiesz:
- Jakie są planowane zmiany w finansowaniu Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg?
- W jaki sposób fundusz wspierał dotychczas inwestycje drogowe na poziomie samorządowym?
- Dlaczego samorządy podkreślają znaczenie zwiększenia środków w RFRD dla lokalnych inwestycji drogowych?
- Jakich zmian oczekują przedstawiciele miast na prawach powiatu w kontekście rozdziału środków z funduszu?
Ponad siedem lat temu powstał Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg – mechanizm wsparcia dla jednostek samorządu terytorialnego, realizujących inwestycje na drogach samorządowych. Mimo zmiany władzy dwa lata temu został utrzymany, a nawet ma być rozwijany.
– Chcemy ten fundusz w kolejnych latach nie tylko utrzymywać, ale zwiększać, jeśli chodzi o finansowanie. My wsłuchujemy się w głos samorządów i analizujemy ich oczekiwania – mówił w Sejmie Stanisław Bukowiec, wiceminister infrastruktury. Zapowiedział też prace nad zwiększeniem środków na inwestycje w tym zakresie. Zaznaczył, że planowane zmiany są odpowiedzią na potrzeby jednostek samorządu terytorialnego. Resort chciałby też zwiększyć zakres zadań, umożliwiając wsparcie dla innych jednostek samorządu terytorialnego. Chodzi m.in. o miasta na prawach powiatu prowadzące inwestycje na drogach krajowych i wojewódzkich.
W tym roku, podobnie jak w latach ubiegłych, wsparcie dla samorządów przewidziano na poziomie 2,7 miliarda złotych. I wiele samorządów skorzystało z tej możliwości. Samorządy korzystają z tego wsparcia.
Czytaj więcej
Rząd chwali się historycznym wzrostem dochodów samorządów – w przyszłym roku aż o 23 mld zł. Ale...