Materiał powstał we współpracy z Urzędem Miasta Katowice
W marcu symbolicznym „wbiciem łopaty” rozpoczęto realizację pierwszej velostrady w Katowicach. Będzie to tak zwana autostrada rowerowa umożliwiająca wygodniejsze i szybsze przemieszczanie się rowerzystów, łącząca dwie dzielnice Katowic: Brynów i Giszowiec. Roboty budowlane potrwają dziewięć miesięcy, a kolejne trzy przeznaczone są na odbiory inwestycji. Miasto zakończyło również inwestycję rowerową wzdłuż ul. Hallera w Szopienicach-Burowcu. Tylko od 2015 r. w Katowicach powstało ponad 47 km infrastruktury rowerowej za niecałe 49,5 mln zł.
– Rozwój infrastruktury rowerowej w Katowicach ma na celu nie tylko stworzenie komfortowych dróg dla rowerzystów, ale również zwiększenie ich bezpieczeństwa. To ważny element zrównoważonego rozwoju miasta. Tylko od 2015 r. w Katowicach powstało ponad 47 km infrastruktury rowerowej za niecałe 49,5 mln zł – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Największa obecnie realizowana inwestycja dotyczy budowy pierwszej w naszym mieście velostrady. To realizacja bezkolizyjnej drogi rowerowej o szerokości 4 m i długości blisko 4,4 km oraz całej infrastruktury towarzyszącej z punktami odpoczynku dla rowerzystów, chodnikiem i oświetleniem. Wartość tej inwestycji to blisko 11,5 mln zł – dodaje prezydent.
Bezpieczeństwo przejazdu to klucz do popularności jednośladów
Pierwsza katowicka velostrada połączy Giszowiec z Muchowcem i dalej z Brynowem. Swój bieg rozpocznie w rejonie układu drogowego przy ul. Kolistej i będzie prowadziła – częściowo śladem dawnej linii kolei piaskowej – do przejścia pieszo-rowerowego w sąsiedztwie ul. Huberta oraz skrzyżowania z trasą rowerową nr 1.