1 marca rowery funkcjonujące w ramach miejskich systemów publicznych wróciły na ulice dziesiątek polskich miast, m.in. Chełmu, Konina, Koszalina, Łodzi, Piaseczna, Warszawy i Wolsztyna. Pełna flota jednośladów jest już także do dyspozycji użytkowników systemu Metroroweru w Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Z 7 tys. rowerów, obsługujących 31 gmin GZM, jest to największy system miejskich wypożyczalni rowerów w kraju i trzeci co do wielkości w Europie.
Polacy pokochali bowiem rowery publiczne i mimo zmiennej polskiej aury masowo korzystają z takiej możliwości przemieszczania się po miastach. Potwierdzeniem są dane, choćby te będące podsumowaniem ubiegłorocznego sezonu, które podaje Nextbike, dostawca i operator samoobsługowych wypożyczalni miejskich rowerów publicznych.
W ubiegłym sezonie mieszkańcy ponad 80 polskich miast mieli do dyspozycji 18 tys. rowerów Nextbike, czyli o przeszło 50 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba wypożyczeń przekroczyła 8,62 mln (+8 proc. r./r.). Średnio każdego dnia było to ponad 31 tys. przejazdów.
Czytaj więcej
Coraz większym zainteresowaniem w systemach rowerów miejskich cieszą się jednoślady z napędem elektrycznym.
Na wypożyczonych jednośladach ich użytkownicy przejechali łącznie ponad 25 mln km, co oznacza, że okrążyli Ziemię… 625 razy! Spędzili na nich 227 mln minut, co przekłada się na ponad 431 lat ciągłego wynajmu. Z rowerów Nextbike przynajmniej raz skorzystało niemal 0,5 mln Polaków.