Żabka wspiera lokalną przedsiębiorczość

Sieć Żabka, dziś z przeszło 10 000 sklepów w całej Polsce, od ponad 25 lat ma swój aktywny udział w rozwoju rodzimej przedsiębiorczości. Placówki pod jej szyldem prowadzi ponad 8800 franczyzobiorców.

Publikacja: 25.03.2024 09:00

Niemal 60 tys. miejsc pracy powstało w polskiej gospodarce w miarę rozwoju sieci Żabka

Niemal 60 tys. miejsc pracy powstało w polskiej gospodarce w miarę rozwoju sieci Żabka

Foto: mat. pras.

Tekst przygotowany przez Żabka Polska

Wspólnie z siecią utrzymują blisko 60 tys. miejsc prac, współtworzą PKB i ożywiają lokalne rynki. Wielu przedsiębiorców współpracujących z Żabką rozwija biznesy w miejscowościach do 25 tys. mieszkańców. Ich znaczenie w lokalnym, a dalej ogólnopolskim rozwoju przedsiębiorczości jest nieocenione.

Z uwagi na przyrost liczby mieszkańców niewielkich miejscowości i powiększanie się stref podmiejskich, aktywizacji ulega ich oblicze, także w aspekcie gospodarczym. Z roku na rok wzrasta liczba prowadzonych w nich drobnych działalności gospodarczych, w tym także uruchamianych placówek handlowych.

– Siła drobnych przedsiębiorców na przestrzeni ostatnich lat rośnie: stanowią oni niezwykle ważną składową krajobrazu polskiej gospodarki. W Żabce stawiamy intensywnie na rozwój przedsiębiorczości, dając tysiącom osób możliwość bezpiecznego oraz stabilnego wzrostu pod naszym szyldem i przy naszym wsparciu – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Wspólnie na rzecz lokalnego rozwoju

Dzięki bliskości sklepów Żabka miliony osób mają możliwość zrobienia wygodnych zakupów i skorzystania z usług dodatkowych, w tym nadania czy odbioru paczek, gry w Lotto, opłacenia rachunków, a także skorzystania z oferty gastronomicznej Żabka Café, która często nie jest w okolicy dostępna nigdzie indziej. Aktualnie ponad 17 mln konsumentów mieszka nie dalej niż 500 m od najbliższej Żabki, z usług Grupy Żabka zaś każdego dnia korzysta więcej niż 3 mln osób.

Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska

Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska

Działania sieci realnie wpływają na rozwój gospodarczy naszego kraju – w 2022 r. całkowita kwota wartości dodanej wytworzonej przez Grupę Żabka i współpracujących z nią przedsiębiorców wyniosła aż 7 mld zł. Sieć, wspólnie z franczyzobiorcami, utrzymuje blisko 60 tys. miejsc pracy oraz współtworzy PKB. Współpracujący z nią przedsiębiorcy płacą lokalnie podatki z tytułu działalności, a także oferują na półkach produkty pochodzące od dostawców z okolicy.

Warto mieć na uwadze, że mali i średni przedsiębiorcy stanowią przeważającą większość przedsiębiorstw w Polsce – 99,8 proc., generując połowę polskiego PKB. Według danych ostatniego „Raportu o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce”, opracowanego przez PARP, firmy z branży handlowej mają drugie, po usługach, największe znaczenie w tworzeniu PKB.

– Jako indywidualni przedsiębiorcy dajemy możliwość pracy osobom, które jej potrzebują. Zatrudniam na stałe dwie osoby, dorywczo także studentkę, a w prowadzeniu biznesu pomaga mi też syn. Każda działalność, także mikro, ma wpływ na gospodarkę – poza tworzeniem miejsc pracy zarobione przez pracowników środki są wprowadzane na rynek i wydatkowane. Jako osoby prowadzące własną działalność obracamy towarem, który ktoś wyprodukował – a duża liczba sklepów Żabka daje skalę, która realnie oddziałuje na lokalną przedsiębiorczość. Jednocześnie, działając w sieci, sami wzbogacamy swoje umiejętności z obszaru przedsiębiorczości i zyskujemy szansę osobistego rozwoju – podkreśla Anna Modrzejewska, franczyzobiorczyni z Warszawy, którą do uruchomienia sklepu Żabka zachęciła siostrzenica, również prowadząca swoją własną placówkę pod szyldem sieci.

Lokalny biznes przy wsparciu

Dla 75 proc. franczyzobiorców Żabka jest pierwszym w życiu biznesem, a 65 proc. z nich współpracuje z siecią od co najmniej trzech lat. W gronie ponad 8800 franczyzobiorców są osoby o różnym wykształceniu i wcześniejszym doświadczeniu, przeszło 65 proc. stanowią kobiety, a dodatkowo ponad 350 osób to obcokrajowcy. Wszystkich łączy duża motywacja i ambicja, a także przedsiębiorcza postawa.

Sieć ułatwia osobom zainteresowanym własnym biznesem franczyzowym rozpoczęcie działalności, a dalej tworzy franczyzobiorcom optymalne warunki do rozwoju. Na start dostarcza im wyposażone i zatowarowane sklepy w wynajętej lokalizacji. Współpracujący z siecią przedsiębiorcy mogą korzystać z pomocy serwisowej, zaplecza logistycznego, a także objęci są specjalnym ubezpieczeniem „Polisa na biznes”, które na zasadach określonych z zakładem ubezpieczeń chroni ich od różnych nieprzewidzianych zdarzeń i zapewnia stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy. Sieć udostępnia im kursy i programy podnoszące kwalifikacje, a także przekazuje do dyspozycji unikalne na rynku rozwiązania technologiczne, usprawniające codzienne zarządzanie placówkami.

Przedsiębiorcy rozwijający swoją działalność z Żabką w małych miejscowościach i na terenach wiejskich, mogą liczyć na dodatkowe wsparcie – w tym na samochód umożliwiający dojazd z miejsca zamieszkania do sklepu w ramach programu „Auto na start” czy na pakiet relokacyjny – comiesięczne wsparcie finansowe dla franczyzobiorców, którzy zdecydowali się na przeprowadzkę w celu uruchomienia sklepu w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. Przy tym niski, wynoszący jedynie ok. 5 tys. zł, wkład własny umożliwia im rozpoczęcie biznesu bez konieczności ponoszenia dużych nakładów finansowych czy dokonywania innego rodzaju inwestycji.

Dzięki współpracy z siecią, w ramach sprawdzonego biznesu w stabilnej branży, lokalni przedsiębiorcy przyczyniają się do rozwoju swojej okolicy i społeczności, w której funkcjonują – także w aspekcie gospodarczym.

Tekst przygotowany przez Żabka Polska

Biznes
Morski wiatr da drugie życie lokalnym portom
Biznes
Ptasia grypa mocno zaczęła rok, wybito wielkie stada
Materiał partnera
Kontraktacja środków w ramach RPO – Lubuskie 2020 przekroczyła 100 proc.
Biznes
Firmy mniej boją się o przyszłość. Duże różnice pomiędzy regionami