Na regionalnych lotniskach zapowiada się rekordowy sezon

To może być bardzo dobry rok dla regionalnych lotnisk w Polsce. Już pierwsze miesiące przyniosły znaczący wzrost frekwencji. Teraz oczekuje się, że wakacje ugruntują ten korzystny trend.

Publikacja: 21.06.2024 12:56

Na śląskim lotnisku Katowice Airport maj okazał się bardzo dobry – obsłużono przeszło 583 tys. pasaż

Na śląskim lotnisku Katowice Airport maj okazał się bardzo dobry – obsłużono przeszło 583 tys. pasażerów

Foto: Piotr Adamczyk

Szczególe powody do zadowolenia ma lotnisko w podkrakowskich Balicach. W maju po raz pierwszy w ciągu jednego miesiąca odprawiono tam ponad milion pasażerów. To w porównaniu do ub. roku o jedną piątą więcej. Jeśli podsumowanie 2023 r. zamknęło się frekwencją  na poziomie 9,4 mln podróżnych, to w tym roku można spodziewać się przekroczenia bariery 10 mln.

Na śląskim lotnisku Katowice Airport maj także okazał się bardzo dobry – obsłużono przeszło 583 tys. pasażerów, co oznacza wzrost o blisko jedną czwartą w porównaniu z ubiegłym rokiem. Połączenia regularne – realizowane przez linie Wizz Air, Ryanair, LOT oraz Air Dolomiti/Lufthansa przyciągnęły prawie 283,4 tys. pasażerów, w ujęciu rok do roku więcej o blisko 12 proc. Z kolei z połączeń czarterowych realizowanych na zamówienia biur podróży skorzystało 298,2 tys. osób, co w porównaniu z majem zeszłego roku daje wzrost aż o 38 proc.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Ponad 660 firm inwestuje na Dolnym Śląsku w R&D. Trzecie miejsce w kraju
Biznes
Zakupy nie tylko w Żabce i Biedronce. Sieci lokalne mają się dobrze
Materiał Promocyjny
Jak zaistnieć w sieci z małym biznesem? Sprawdź najlepsze pomysły
Biznes
9000. franczyzobiorca dołączył do sieci Żabka
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Materiał partnera
Jak sprawnie budować z KPO
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje