Reklama
Rozwiń

Drożejące paliwa i prąd hamują zakupy taboru

Gdynia rezygnuje z nowych trolejbusów, Tychy nie chcą już autobusów na gaz ziemny, a Poznań anuluje największy w Polsce przetarg na autobusy wodorowe.

Publikacja: 17.05.2022 11:31

Autobusy na wodór okazują się dziś zbyt drogą inwestycją dla topniejących budżetów polskich miast

Autobusy na wodór okazują się dziś zbyt drogą inwestycją dla topniejących budżetów polskich miast

Foto: shutterstock

Galopujące ceny energii i coraz droższe paliwa mogą wyhamować inwestycje polskich miast w unowocześnienie transportu autobusowego. Samorządy już zaczynają zmieniać decyzje w sprawie planowanych zakupów. Jak podaje branżowy serwis Infobus, Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej (PKT) w Gdyni anulowało przetarg na zakup sześciu nowych pojazdów z litowymi bateriami. Powodem mają być niestabilne ceny prądu i konieczność zawarcia umowy na jego dostawę jeszcze przed zakupem nowego taboru.

– Według bieżących cen koszt energii w 2023 r. wzrośnie o ponad 100 proc. w stosunku do bieżącego roku, co spowoduje potrzebę ograniczenia wydatków inwestycyjnych – informuje gdyńskie PKT, tłumacząc, że w obecnej niepewnej sytuacji i braku możliwości prawidłowego sporządzenia i oszacowania ofert, przetarg „może spowodować rażące straty zarówno po stronie zamawiającego, jak i potencjalnych wykonawców”.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Rok funkcjonowania Strefy Czystego Transportu w Warszawie. „Ani jednego mandatu”
Transport
Urzędnik w elektrycznym samochodzie. A czasem i na e-rowerze
Transport
Miejskie autobusy znowu zaczęły jechać z prądem
Transport
Wodorowe Nesobusy będą wozić krakowian. Inwestycja w 100 proc. sfinansowana z KPO
Transport
Podwaliny pod drugą strefę czystego transportu w Polsce położone. Co dalej?