Reklama

Rekordowy rok w inwestycjach tramwajowych w stolicy

Ten rok jest rekordowy w tramwajowych remontach Warszawy: w 34 inwestycjach zmodernizowano 10 km torów. W poniedziałek tramwaje wróciły na ulice Marszałkowską i Grójecką.

Publikacja: 14.10.2025 18:17

Obecny rok jest rekordowy, jeżeli chodzi o tramwajowe inwestycje i remonty w Warszawie

Obecny rok jest rekordowy, jeżeli chodzi o tramwajowe inwestycje i remonty w Warszawie

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

W poniedziałek 13 października mieszkańcy Warszawy znowu pojechali tramwajami przez centrum miasta. Kończy się największy w tym roku remont: tramwaje wróciły na ulice Marszałkowską i Grójecką. Do końca grudnia tramwajarzom zostały już tylko weekendowe wyłączenia ruchu na potrzeby prac utrzymaniowych lub podłączania nowych odcinków tras.

Po tramwajach czas na rowery

Jesienią Zarząd Dróg Miejskich rozpocznie sadzenie zieleni wzdłuż torowiska na Marszałkowskiej. Pojawi się 101 wiązów, do tego trawniki i krzewy. Na odcinku od Królewskiej do Świętokrzyskiej zasadzone zostaną 44 lipy. W sumie ten rejon – wliczając nasadzenia z poprzednich lat – wzbogaci się o blisko pół tysiąca drzew.

Czytaj więcej

W Katowicach ruszy budowa nowego tramwaju. UE dołoży Tramwajom Śląskim 735 mln zł

Także w poniedziałek zakończył się remont torów tramwajowych na ulicy Grójeckiej i Krakowskiej, do parkingu P+R. Przerwa w ruchu tramwajów była związana z budową nowego węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ulic: Grójeckiej, Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. w ramach tramwaju do Dworca Zachodniego. Spora część węzła jest już gotowa.

Tramwaje Warszawskie wykorzystały to zamknięcie do generalnego remontu długiego odcinka torów na ulicy Grójeckiej, od placu Narutowicza do skrzyżowania z Banacha oraz do napraw torowiska w alei Krakowskiej. Od poniedziałku kierowcy odzyskają wszystkie pasy na Grójeckiej, pomiędzy placem Narutowicza a ulicą Baśniową, natomiast tramwajarze będą jeszcze kończyli prace na pasach wzdłuż torowiska.

Reklama
Reklama

Łatwiej dostać się do Arkadii

Wcześniej, w końcu września zakończyła się trwająca trzy miesiące przebudowa trasy tramwaju na ulicy Słomińskiego, gdzie pasażerowie zyskali lepsze dojście do przebudowanych przystanków. Przystanki Baseny Inflancka zostały przeniesione na zachodnią stronę skrzyżowania z ul. Pamiętajcie o Ogrodach. Dzięki temu ruch pieszy – w najpopularniejszej relacji, do centrum handlowego Arkadia – został usprawniony. 

Czytaj więcej

Tramwaj pojedzie na krakowskie Azory

Pracami objęty był odcinek torów od ronda Zgrupowania AK „Radosław” do wjazdu na most Gdański – w sumie ponad 3 km toru. Na jego znacznej długości została zmieniona konstrukcja torowiska, wykonano nowe odwodnienie, wymieniono szyny wraz z siecią trakcyjną. Natomiast przed połową sierpnia zakończył się skomplikowany technologicznie remont skrzyżowania tramwajowego na pl. Zawiszy.

Obecny rok jest rekordowy, jeżeli chodzi o tramwajowe inwestycje i remonty. W sumie w całym 2025 r. Tramwaje Warszawskie zrealizowały 34 remonty, obejmujące modernizację blisko 10 km torów. To największa od lat liczba remontów stołecznych torowisk tramwajowych.

W poniedziałek 13 października mieszkańcy Warszawy znowu pojechali tramwajami przez centrum miasta. Kończy się największy w tym roku remont: tramwaje wróciły na ulice Marszałkowską i Grójecką. Do końca grudnia tramwajarzom zostały już tylko weekendowe wyłączenia ruchu na potrzeby prac utrzymaniowych lub podłączania nowych odcinków tras.

Po tramwajach czas na rowery

Pozostało jeszcze 87% artykułu
/
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Transport
Duże miasta powalczą o pół miliarda zł unijnych dotacji na zeroemisyjne autobusy
Transport
Kolejne miasta wprowadzają darmową komunikację
Transport
Nowoczesne autobusy jadą do polskich miast. W tym wiele elektrycznych
Transport
Z Nowej Huty na Rynek Główny w 20 minut. Jest trasa krakowskiego metra
Transport
Zmiany w komunikacji miejskiej. Automaty bez gotówki i papierowych biletów
Reklama
Reklama