Pandemia sprawiła, że wiele osób z obawy przed zachorowaniem zaczęło unikać tłumów, a zamiast komunikacji miejskiej decydowali się skorzystać z roweru lub hulajnogi. W trzeciej edycji rowerowego badania przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Nationale-Nederlanden niemal 80 proc. ankietowanych deklaruje użytkowanie tych środków transportu w sezonie wiosenno-letnim, a 40 proc. wszystkich respondentów jeździ rowerem przez cały rok.
W ostatnim czasie na nasilenie tego trendu wpłynęły także wysokie ceny paliwa oraz względy ekologiczne. Hulajnogi oraz rowery stały się doskonałą alternatywą nie tylko dla komunikacji miejskiej, ale także podróżowania samochodem.
Rowerowy maj
Dodatkowym bodźcem do przesiadki na rowery są też różnego rodzaju akcje i projekty. Choćby Rowerowy Maj. To kampania społeczna, której celem jest promocja zdrowego trybu życia i zrównoważonej mobilności wśród przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych, nauczycieli, rodziców i opiekunów. Rowerowy Maj, poprzez zabawę połączoną z elementami rywalizacji, popularyzuje rower jako środek transportu do szkoły, uczy dobrych i zdrowych nawyków, które utrzymują się również po zakończeniu kampanii.
Czytaj więcej
Rower pozwala zapomnieć o problemach, pozwala nam się zregenerować i poczuć się szczęśliwymi - mó...
Zasady kampanii są bardzo proste: każdy przedszkolak, uczeń i nauczyciel, który w maju dotarł na lekcje w sposób aktywny: na rowerze, hulajnodze, rolkach czy deskorolce, otrzymywał naklejki do rowerowego dzienniczka i na wspólny plakat klasowy. Dla najaktywniejszych uczestników, klas i placówek przewidziano nagrody. W tegorocznej, już ósmej, odsłonie kampanii wzięło udział 46 miast i gmin (przed rokiem 33), 1130 placówek, ponad 16 tys. klas i ponad 213 tys. uczestników. Łączna liczba zanotowanych w ramach tej akcji przejazdów sięgnęła niemal 5 mln.