Jak wskazuje Robert Choma, prezydent Przemyśla, trudno nawet wymienić wszystkie inwestycje zasilone pieniędzmi europejskimi.
– A to chyba coś znaczy. Cały nasz wysiłek finansowy skierowaliśmy na inwestycje, ponieważ mieliśmy świadomość, jak wielkie zapóźnienia infrastrukturalne ma Przemyśl – mówi prezydent Choma.
Część dotowanych projektów miasto zdążyło już zrealizować. Zbudowano np. wschodnią obwodnicę miasta łączącą drogę krajową nr 77 z drogą krajową nr 28. Tę długo oczekiwaną przez mieszkańców obwodnicę oddano do użytku w grudniu 2012 r.
Prawie czterokilometrowy odcinek nowej trasy pozwolił w znacznej mierze wyprowadzić narastający ruch samochodowy z zabytkowego centrum miasta. Jest to ułatwienie komunikacyjne dla wszystkich, którzy chcą się dostać do handlowej i przemysłowej części miasta, co jest istotne po oddaniu do użytku autostrady A4. Nie bez znaczenia jest też lepsze skomunikowanie z pobliskim przejściem granicznym Medyka-Szeginie, ważnym węzłem wymiany handlowej i turystycznej. Dzięki inwestycji Przemyśl zyskał też nową przeprawę mostową.
Teraz trwa budowa obwodnicy łączącej drogę krajową nr 28 z drogą wojewódzką nr 885. W perspektywie kilku lat ma to być dobre połączenie do powstającego nowego przejścia granicznego Malhowice-Niżankowice.