Reklama

Mieszkańcy miast chcą więcej zieleni. Domagają się jej coraz głośniej

Parki, zieleńce, ogrody społeczne, tereny rekreacji – to inwestycje, których coraz głośniej domagają się mieszkańcy miast.

Publikacja: 09.05.2023 11:55

Władze stolicy stawiają obecnie na parki kieszonkowe, ale w planach jest też tworzenie większych ter

Władze stolicy stawiają obecnie na parki kieszonkowe, ale w planach jest też tworzenie większych terenów zieleni

Foto: shutterstock

Nie ukrywają, że wolą, aby ich najbliższe sąsiedztwo było zielone. Chcą więcej miejsca do spacerów, spędzania wolnego czasu czy aktywnej rekreacji. Większość samorządów dopasowuje się do tych trendów i pracuje nad zwiększeniem udziału zieleni w miejskiej strukturze.

Miasta zabiegają o to w różny sposób: zagospodarowują już istniejące działki z zielenią, ale też organizują „pod zieleń” zupełnie nowe obszary, kupują działki leśne. Sporo zielonych inwestycji – zwłaszcza mniejszych jeżeli chodzi o zakres – to zgłoszone przez mieszkańców projekty budżetu obywatelskiego (BO). Bywa, że obywatelskie projekty realizowane są latami. I tak np. w Krakowie na wprowadzenie zmian w ul. Krupniczej – jej rozbetonowanie i zmianę w deptak oraz posadzenie drzew i krzewów krakowianie czekali dziesięć lat, bo tyle liczy projekt „Zielona Krupnicza”.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Jakość życia
Betonoza w odwrocie. Przybędzie drzew na ulicach i rynkach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Jakość życia
W jakich miastach żyje się najzdrowiej? Nowy ranking
Jakość życia
Coraz więcej większych parków. Wspierają zieloną transformację miast
Jakość życia
Miliony złotych trafią do małych i średnich miast. Finał jesienią
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Jakość życia
Śląskie powietrze pełne tlenków azotu. Odpowiada za to głównie ruch samochodowy
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama