Z tego artykułu się dowiesz:
- Na jakie inwestycje komunikacyjne zostaną przeznaczone fundusze z Krajowego Planu Odbudowy?
- Jaki wpływ na rozwój miejskiej infrastruktury tramwajowej mają fundusze unijne?
- Jakie korzyści wynikają z nowych tras tramwajowych dla mieszkańców Warszawy i Wrocławia?
Wrocławskie MPK ogłosiło rozpoczęcie projektowania nowej zajezdni tramwajowej, a spółka Wrocławskie Inwestycje planuje budowę torowiska wzdłuż al. Architektów. – Powstanie u nas nie tylko zajezdnia, ale cała miejska sieć komunikacyjna – kompletna i przyjazna mieszkańcom. Rozbudujemy aleję, wybudujemy torowisko, zespół szkolno-przedszkolny dla tysiąca dzieci oraz centrum sportowe – zapowiada Renata Granowska, wiceprezydent Wrocławia.
Ważna oś komunikacyjna Poznania
W pierwszy poniedziałek listopada rozpoczęły się zasadnicze prace przy budowie trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka w Poznaniu. Powstanie ona na odcinku od ul. Św. Marcin do węzła Wierzbięcice i stanowi ostatni etap Programu Centrum. Nowa linia nie tylko skróci dojazd z Wildy i Dębca do centrum, ale też stanie się dodatkową osią komunikacyjną w relacji południe–północ Poznania.
Wykonawca zajmie się również przebudową jezdni, budową dróg rowerowych i chodników, modernizacją infrastruktury podziemnej oraz oświetlenia, a także wprowadzeniem nowej zieleni. W zakres prac wchodzą również udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami oraz elementy małej architektury – ławki, kosze na śmieci i stojaki rowerowe.
Czytaj więcej
Ten rok jest rekordowy w tramwajowych remontach Warszawy: w 34 inwestycjach zmodernizowano 10 km...