Materiał partnera: STRABAG
Projekt zakłada przedłużeniem ul. Korfantego do ul. Bugajskiej. Wybudowany odcinek będzie stanowić alternatywne połączenie Częstochowy z Drogą Krajową nr 46 w kierunku Kielc. Inwestycja, która zgodnie z harmonogramem zakończy się jesienią 2024 r., obejmuje budowę drogi o długości 1,8 km, od skweru Lotników do ul. Bugajskiej, dwóch łącznic dwupasowych i dwukierunkowych o długości 197 m i 234 m oraz przebudowę Drogi Krajowej nr 46 na odcinku 345 m. Powstający odcinek drogi przecina ważną dwutorową linię kolejową nr. 61 relacji Częstochowa – Kielce. W celu bezkolizyjnego poprowadzenia ruchu samochodowego i kolejowego zaprojektowany został wiadukt kolejowy, którego realizacją zajął się oddział KK Budownictwo Inżynieryjne działające w obszarze Dyrekcji PH.
Zgodnie z założeniami pierwotnego projektu budowlanego, otrzymanego od Zamawiającego, wiadukt miał zostać wykonany w formie otwartej żelbetowej ramy dwuprzęsłowej. Technologia ta zakładała wykonanie połowy wiaduktu na jednym torze, który na okres trwania prac byłby wyłączony z ruchu. Następnie, po dopuszczeniu toru do ruchu, analogiczne prace wykonane byłyby na drugiej połowie wiaduktu, przy wyłączonym torze drugim. Ten sposób realizacji obiektu wiązał się z włączeniami i utrudnieniami na linii kolejowej, których czas oscylował w granicach 12 miesięcy.
Zespół budownictwa inżynieryjnego STRABAG, po zapoznaniu się z technicznymi i terenowymi warunkami na miejscu, zaproponował alternatywne rozwiązanie oraz zmianę technologii wykonania obiektu z „metody połówkowej” na metodę nasuwania całej konstrukcji wiaduktu. Koncepcja ta została dobrze przyjęta przez PKP PLK S.A. oraz Zamawiającego. Zmiana technologii pozwoliła na skrócenie ograniczeń w ruchu kolejowym z jednego roku do ok. 2 tygodni. Równie istotne było kilkumiesięczne skrócenie okresu realizacji całej inwestycji drogowej wykonywanej przez STRABAG.