To zarazem jeden z najdłuższych odcinków linii tramwajowych w kraju. Nowo uruchomiony odcinek trasy tramwajowej wzdłuż ulic Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej – od skrzyżowania ze Spacerową do Miasteczka Wilanów – liczy 6,5 km. Po drodze tramwaj zatrzymuje się na 12 nowych przystankach.
Gigantyczna inwestycja kosztująca ponad miliard złotych umożliwia dotarcie do śródmieścia Warszawy w pół godziny. Z Wilanowa wyruszają dwie linie tramwajowe: 14 – prowadząca do Politechniki i na Ochotę oraz 16, która dowozi pasażerów na Marszałkowską, a dalej do ronda Radosława i pętli Piaski (połowa kursów na skróconej trasie do Muranowskiej). Tramwaje linii 14 odjeżdżają w godzinach szczytu co 8 minut, a linii 16 – co 4 min. W ciągu godziny przewidziano więc 22-23 odjazdy.
Tramwaj do Wilanowa uruchamiano etapami
Budowa tramwaju do Wilanowa jeszcze całkowicie się nie zakończyła. Docelowe czasy przejazdu zostaną wprowadzone po zakończeniu wszystkich prac w pasie drogowym. - Dziś tramwaje poruszają się obok budowy. Na trasie do Wilanowa wciąż obowiązują czasowe organizacje ruchu, z tymczasowymi przejściami czy przejazdami przez torowisko. Po zakończeniu prac zostaną wprowadzone na skrzyżowaniach priorytety dla tramwajów, co znacząco skróci czas przejazdu – informują Tramwaje Warszawskie.
Czytaj więcej
Już za kilka dni rozpocznie się budowa kolejnego odcinka tunelu tramwajowego przy Dworcu Zachodni...
Przedsięwzięcie uruchamiano etapami. We wrześniu 2023 r. tramwaje wróciły na Puławską, gdzie – na skrzyżowaniu z Goworka – powstały nowe rozjazdy. W maju 2024 r. tramwaje pojechały ulicami Goworka, Spacerową i Gagarina do krańca Sielce. Teraz oddano najdłuższy odcinek – do Wilanowa, a w połowie 2025 r. tramwaje dojadą ul. Św. Bonifacego do pętli Stegny. Natomiast zakończenie zasadniczych robót drogowych w ciągu Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej nastąpi na przełomie trzecie i czwartego kwartału 2025 r.