Tramwaj do Wilanowa już wozi pasażerów. Przyspiesza budowa kolejnej trasy

Warszawski Wilanów ma wreszcie połączenie tramwajowe z centrum miasta. Uruchomiona we wtorek trasa jest najdłuższym od kilkudziesięciu lat odcinkiem sieci tramwajowej w stolicy.

Publikacja: 30.10.2024 17:59

Uruchomiony właśnie tramwaj do Wilanowa to nie jedyna inwestycja tramwajowa prowadzona w stolicy

Uruchomiony właśnie tramwaj do Wilanowa to nie jedyna inwestycja tramwajowa prowadzona w stolicy

Foto: pzstudio.pl

To zarazem jeden z najdłuższych odcinków linii tramwajowych w kraju. Nowo uruchomiony odcinek trasy tramwajowej wzdłuż ulic Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej – od skrzyżowania ze Spacerową do Miasteczka Wilanów – liczy 6,5 km. Po drodze tramwaj zatrzymuje się na 12 nowych przystankach. 

Gigantyczna inwestycja kosztująca ponad miliard złotych umożliwia dotarcie do śródmieścia Warszawy w pół godziny. Z Wilanowa wyruszają dwie linie tramwajowe: 14 – prowadząca do Politechniki i na Ochotę oraz 16, która dowozi pasażerów na Marszałkowską, a dalej do ronda Radosława i pętli Piaski (połowa kursów na skróconej trasie do Muranowskiej). Tramwaje linii 14 odjeżdżają w godzinach szczytu co 8 minut, a linii 16 – co 4 min. W ciągu godziny przewidziano więc 22-23 odjazdy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

9 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Transport
Miasta stawiają na tramwaje. Wielkie wydatki na budowę nowych linii
Transport
Miasta powiększają floty elektrycznych autobusów
Transport
Obniżyły się wymogi, dotyczące liczby aut elektrycznych w urzędach
Transport
Mniejsze miasta też będą niedostępne dla starych gratów
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Transport
Droższe płatne parkowanie w miastach. Zmiany mocno zabolą kierowców
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego