Reklama

Tramwaj do Wilanowa już wozi pasażerów. Przyspiesza budowa kolejnej trasy

Warszawski Wilanów ma wreszcie połączenie tramwajowe z centrum miasta. Uruchomiona we wtorek trasa jest najdłuższym od kilkudziesięciu lat odcinkiem sieci tramwajowej w stolicy.

Publikacja: 30.10.2024 17:59

Uruchomiony właśnie tramwaj do Wilanowa to nie jedyna inwestycja tramwajowa prowadzona w stolicy

Uruchomiony właśnie tramwaj do Wilanowa to nie jedyna inwestycja tramwajowa prowadzona w stolicy

Foto: pzstudio.pl

To zarazem jeden z najdłuższych odcinków linii tramwajowych w kraju. Nowo uruchomiony odcinek trasy tramwajowej wzdłuż ulic Belwederskiej, Sobieskiego i al. Rzeczypospolitej – od skrzyżowania ze Spacerową do Miasteczka Wilanów – liczy 6,5 km. Po drodze tramwaj zatrzymuje się na 12 nowych przystankach. 

Gigantyczna inwestycja kosztująca ponad miliard złotych umożliwia dotarcie do śródmieścia Warszawy w pół godziny. Z Wilanowa wyruszają dwie linie tramwajowe: 14 – prowadząca do Politechniki i na Ochotę oraz 16, która dowozi pasażerów na Marszałkowską, a dalej do ronda Radosława i pętli Piaski (połowa kursów na skróconej trasie do Muranowskiej). Tramwaje linii 14 odjeżdżają w godzinach szczytu co 8 minut, a linii 16 – co 4 min. W ciągu godziny przewidziano więc 22-23 odjazdy.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Dotacja z UE zmniejszy korki w Krakowie
Transport
Komunikacja w województwie łódzkim pełna jest gapowiczów
Transport
Władze Krakowa: Strefa czystego transportu wejdzie w życie od przyszłego roku
Transport
Rower w komunikacji miejskiej. O czym trzeba zawsze pamiętać
Transport
Komunikacją miejską po aglomeracji. Samochód zostaw na parkingu
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama