Przedstawiciele Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie podpisali umowę na dofinansowanie zakupu 130 elektrycznych niskopodłogowych autobusów przegubowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, czyli siecią ładowarek ulicznych. Całkowity koszt projektu to 417,5 mln zł, a kwota wsparcia z unijnej kasy to 180 mln złotych. Zakup tych pojazdów to główny element programu wprowadzania pojazdów bezemisyjnych na Trakt Królewski.
Stołeczny ratusz zakłada, że do 2020 roku z Krakowskiego Przedmieścia i Nowego Światu znikną autobusy napędzane olejem napędowym. Dzięki temu z najważniejszego deptaka stolicy zostaną usunięte pojazdy miejskie wydzielające spaliny, będzie też znacznie ciszej.
Miejskie Zakłady Autobusowe już od 2012 roku testowały modele autobusów elektrycznych różnych producentów polskich i zagranicznych do jazdy w ścisłym centrum miasta. W 2015 roku kupiły pierwszych dziesięć elektrobusów marki Solaris Urbino 12 Electric, które zostały skierowane do obsługi linii 222. Jesienią tego roku stołeczny przewoźnik wzbogacił się też o dziesięć kolejnych pojazdów elektrycznych – tym razem marki Ursus CitySmile 12 Electric. Po zainstalowaniu ładowarki ulicznej przy ul. Konwiktorskiej zostaną one skierowane do obsługi linii 178.
W fabryce w Bolechowie trwa budowa kolejnych autobusów elektrycznych dla MZA. Firma Solaris Bus and Coach wiosną dostarczy do Warszawy dziesięć autobusów Solaris Urbino 12 Electric czwartej generacji. W przyszłym roku miejska spółka będzie więc posiadała już 30 autobusów elektrycznych klasy maxi (o długości 12 metrów), które będą obsługiwane przez serwis przystosowanej do obsługi takich pojazdów zajezdni „Woronicza”.