W kwietniu w mieście zmieni się siatka połączeń autobusowo-tramwajowych. – Większość linii autobusowych pojedzie nowymi trasami, w przypadku tramwajów korekty będą mniejsze. Zmieni się również częstotliwość kursowania linii – zapowiada Sebastian Grochala, rzecznik MPK Łódź.
Siatka połączeń w Łodzi ma się zmienić 2 kwietnia. Dlaczego? – Od 15 lat nie był modyfikowany model transportu zbiorowego w naszym mieście, a w tym czasie zaszły znaczące zmiany, do których trzeba dostosować trasy tramwajów i autobusów – tłumaczy Sebastian Grochala. Podkreśla, że reforma ma poprawić punktualność i komfort podróżowania, a w wyniku zmiany w sumie o 40 km wydłużą się trasy obsługiwane przez komunikację miejską.
Dłuższa sieć
Łódzki przewoźnik inwestuje w tabor od wielu lat. Tylko w ubiegłym roku wzbogacił się o 22 składy tramwajowe Pesa Swing o wartości 166 mln zł, na co znaczną część środków pozyskano z dotacji unijnych. – Pod koniec roku ogłosiliśmy przetarg na zakup kolejnych 12 tramwajów wraz z podstawowym pakietem eksploatacyjno-naprawczym oraz specjalistycznym wyposażeniem obsługowym, w tym m.in. nową halą do obsługi tramwajów niskopodłogowych, która zostanie zbudowana w zajezdni tramwajowej Telefoniczna. Projekt ma zostać zrealizowany do marca 2019 r. – zdradza Sebastian Grochala.
Przyznaje, że nie udało się kupić 17 autobusów elektrycznych wraz z niezbędnym do ich obsługi zapleczem, bo firma nie otrzymała dofinansowania na ten cel. – Poszukujemy innych źródeł finansowania i jeśli tylko uda się je znaleźć, będziemy chcieli kontynuować prace nad wprowadzeniem do łódzkiej komunikacji takich pojazdów – zapewnia Sebastian Grochala. Podkreśla, że brak zakupu autobusów spowodowany był też planami wdrożenia nowej siatki połączeń i wymaganiami, jakie stawia ona przed taborem autobusowym. – Po jej wprowadzeniu, wraz z Zarządem Dróg i Transportu, będziemy zastanawiać się nad tym, jakiego rodzaju autobusy będą nam najbardziej potrzebne i wówczas ogłosimy przetarg – zapowiada przedstawiciel łódzkiego MPK.
Modernizacja i zakupy
W ubiegłym roku MPK zmodernizowało także 14 starszych wagonów typu 805Na 3D oraz 3 szt. M8CN. W tym roku planuje przebudowę kolejnych. Środki na ten cel będą pochodzić z budżetu Zakładu Techniki MPK Łódź. – W trakcie prac składy są gruntownie przebudowywane i właściwie zmienia się w nich wszystko, a z zakładu wyjeżdżają zupełnie inne, nowoczesne pojazdy – zapewnia rzecznik MPK. Dodaje, że w przypadku modernizacji M8CN z pewnością warto podkreślić montaż członu niskopodłogowego.