– Przeniesienie zakładu produkcyjnego Teekanne Polska do nowoczesnej hali stanowi kolejny kamień milowy w rozwoju naszej firmy na rynku polskim – mówi Beata Guzik, menedżer w krakowskiej spółce Teekanne Polska. – Innowacyjna, dostosowana do potrzeb produkcyjnych i magazynowych przestrzeń, uzupełniona o zaplecze socjalne, znacząco podniesie komfort pracy naszego zespołu i usprawni wszystkie procesy, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne – dodaje.
Earl grey króluje
Nowy zakład produkcyjny Teeknanne powstanie w Parku Logistycznym 7R Logistic Kraków-Kokotów. Ma ruszyć w przyszłym roku. Dziś fabryka firmy wraz z zapleczem logistycznym znajdują się przy ulicy Gromadzkiej w Krakowie, a firma zatrudnia łącznie ok. 100 osób.
Nowa inwestycja nie dziwi, ponieważ Polacy wydają na herbatę niemal 1,2 mld zł rocznie. Ze spożyciem ok. 1 kg na osobę rocznie znajdujemy się w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o konsumpcję tej używki. Wyprzedzają nas tylko: Irlandczycy (ponad 2 kg), Brytyjczycy (niespełna 2 kg) oraz Rosjanie (ok. 1,4 kg). W ujęciu globalnym Polska plasuje się na 9. miejscu, deklasując m.in. Japonię, Chiny czy Arabię Saudyjską – wynika z danych Herbapolu- Lublin, jednego z czołowych producentów herbaty w Polsce.
– Polski rynek herbaty jest największy w Europie Środkowo-Wschodniej , dlatego Polska jest jednym z najważniejszych rynków dla Teekanne – podkreśla Bernhard Zoller, prezes Teekanne Polska.
Wiodącym produktem firmy jest herbata earl grey. Jednak jej strategia, jak zaznacza Bernhard Zoller, zakłada oferowanie pod parasolem jednej marki całego asortymentu najwyższej jakości herbat.