Dobry klimat dla nowych sklepów

Dzięki sieciom, które powstały w regionie, Wielkopolska może liczyć na wyższe wpływy z tytułu wpłacanych przez firmy podatków.

Publikacja: 03.01.2016 20:45

Na sieć Biedronka składa się dziś ponad 2,6 tysiąca sklepów w całym kraju

Na sieć Biedronka składa się dziś ponad 2,6 tysiąca sklepów w całym kraju

Foto: materiały prasowe

Biedronka i Żabka mimo zmian właścicielskich zachowały swoje pierwotne siedziby, co dla regionu ma ogromne znaczenie, jeśli chodzi o tworzone miejsca pracy, ale przede wszystkim wpływy z CIT.

Biedronkę założył w 1995 r. Mariusz Świtalski, by po kilku latach sprzedać ją portugalskiemu koncernowi Jeronimo Martins. Choć firma ma biuro w Warszawie, w którym rezyduje jej centrala, związki z Wielkopolską i Poznaniem nadal są silne. Pierwszy sklep sieci ruszył przy ulicy Newtona (w chwili obecnej sieć posiada ponad 2,6 tys. na terenie całego kraju). Każdego dnia zakupy robią w nich prawie 4 mln klientów. Dodatkowo właśnie w Poznaniu w lutym 2010 r. został otwarty sklep z numerem 1500.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń