ARTYKUŁ PRZYGOTOWANY PRZEZ WROCŁAWSKIE INWESTYCJE
Liczący 7 km TAT połączy w 2023 r. jedno z największych wrocławskich osiedli z centrum miasta. W około 20 minut będzie można z Nowego Dworu dojechać do placu Orląt Lwowskich, a stąd do Rynku dojdziemy spacerem w 10 minut. Trasa ułatwi dojazd do zakładów pracy, wyższych uczelni, wielkich osiedli mieszkaniowych, a także, dzięki lokalizacji pętli na Nowym Dworze w pobliżu stacji kolejowej, pozwoli przesiąść się do pociągu i pojechać np. w kierunku Legnicy.
Unia Europejska wspiera TAT
Wartość całkowita projektu TAT to aż 386 044 600,46 złotych brutto. Obecnie wydano na realizację tej inwestycji 274 905 883,61 zł. Budowa jest dofinansowana z Unii Europejskiej. Całkowity koszt dofinansowania to 117 378 122,40 zł. Aktualnie jednak procedowany jest kolejny aneks w związku z przyznaniem funduszy przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. To ma podnieść wartość dofinansowania do kwoty 182 212 757,96 zł!
Transport zbiorowy jest priorytetem prezydenta
– TAT to jedna z największych komunikacyjnych inwestycji Wrocławia ostatnich lat i wypełnienie obietnic. Transport miejski to mój priorytet, więc cieszę się, że realizujemy kolejne tramwajowe projekty, które poprawiają jakość życia w mieście. Dzięki TAT możemy realizować także remonty torowisk na kluczowych skrzyżowaniach, m.in. placu Jana Pawła II. Ta trasa daje nam alternatywę komunikacyjną w centrum – mówił Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia, za którego kadencji we wrześniu 2019 roku rozpoczęto prace przy budowie TAT.
Pierwszy odcinek już działa
Od 26 czerwca 2021 roku pasażerowie korzystają już z pierwszego odcinka trasy. Oddano do użytku ponad 2 km nowego torowiska tramwajowego, 5 nowych peronów przystankowych. W kilka minut można dojechać z ul. Śrubowej do placu Orląt Lwowskich. Podczas prac przebudowana została infrastruktura podziemna oraz układ drogowy na placu Orląt Lwowskich, jednym z newralgicznych miejsc w układzie komunikacyjnym w centrum Wrocławia. To właśnie tu swój początek ma TAT. Zagospodarowano tereny w pobliżu magazynów należących do PKP i tamtędy tramwaje oraz autobusy jeżdżą w kierunku Nowego Dworu. Nowe przystanki powstały przy ul. Podwale, na placu Orląt Lwowskich, w pobliżu dawnego dworca Marchijskiego, przy ul. Smoleckiej, ul. Śrubowej oraz pętli przy Wrocławskim Parku Przemysłowym.