Reklama

Nieodparty urok dwóch kółek kusi coraz więcej metropolii

Kiedyś przesiadka z roweru do auta oznaczała awans cywilizacyjny. Dziś powrót na siodełka jest miarą odpowiedzialności za środowisko naturalne, własne zdrowie i otaczających nas ludzi.

Publikacja: 22.05.2022 15:48

49 proc. mieszkańców Kopenhagi, wybierając się do szkoły i pracy, wsiada na rower

49 proc. mieszkańców Kopenhagi, wybierając się do szkoły i pracy, wsiada na rower

Foto: Shutterstock

Nie trzeba być maniakalnym wyznawcą rowerowej religii, by gołym okiem dostrzec trend: popularny jednoślad, kiedyś lekceważony jako zabawka dla dzieci i młodzieży czy ostatnia deska ratunku w przypadku awarii samochodu, dziś staje się podstawowym środkiem transportu w zatłoczonych miastach. Ba, dowodem odpowiedzialności i społecznego zaangażowania swojego właściciela, modnym gadżetem, atrybutem prestiżu i stylu – jak niegdyś dobry zegarek czy telefon topowej firmy.

Tylko w 2019 r., a więc w ostatnim roku przed pandemią, Europejczycy kupili 22 mln rowerów. I to pomimo faktu, że praktycznie w każdej większej metropolii na kontynencie funkcjonuje jakiś rodzaj systemu roweru miejskiego, a i w poprzednich latach przecież rowery też sprzedawały się całkiem nieźle. W analizach ekspertów Allied Market Research można było wkrótce później znaleźć szacunki, z których wynikało, że tuż przed uderzeniem koronawirusa wartość rynku tych jednośladów sięgnęła ponad 20 mld dol. rocznie. Z perspektywą dynamicznego wzrostu do przeszło 28,6 mld dol. w 2027 r.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rowery publiczne przynoszą miastom zyski i tworzą miejsca pracy
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rower w mieście wygrywa z samochodem i komunikacją publiczną
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Dopłat do elektrycznych rowerów nie będzie. Program upadł jeszcze przed startem
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rowerowa sieć połączy wszystkie regiony. Ważna deklaracja marszałków
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rowerowa Koalicja Rzeczpospolitej
Rowerowa infrastruktura rośnie za pieniądze z UE. Korzystają turyści i mieszkańcy
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama