Aktualizacja: 24.11.2024 22:59 Publikacja: 08.01.2023 23:32
Foto: Adobe Stock
Małopolska jest liderem w zakresie budowy tras rowerowych i tę pozycję mamy zamiar utrzymać zarówno w 2023 r., jak i w kolejnych latach. W obszarze infrastruktury priorytetem jest dla nas oddanie do użytku wszystkich tras VeloMałopolska. Trasa VeloDunajec jest gotowa w 80 proc., ale już zdobywa uznanie zarówno turystów, jak i ekspertów – w 2022 r. została wyróżniona przez Polską Organizację Turystyczną. Dlatego to, na co chcemy położyć teraz nacisk, to zaproszenie turystów polskich i zagranicznych do Małopolski na rowery. Jesteśmy gotowi. Mamy ok. 900 km infrastruktury o najwyższym standardzie, z czego ponad połowa to drogi odseparowane od ruchu samochodowego. Do tego bogata sieć szlaków rowerowych o różnym poziomie trudności oraz 200 certyfikowanych Miejsc Przyjaznych Rowerzystom. Szansą na prezentację walorów Małopolski, w tym rowerowych, są odbywające się pod koniec czerwca III igrzyska europejskie. W Krynicy-Zdroju odbędą się zawody w kolarstwie górskim (MTB XCO) natomiast w Krzeszowicach w konkurencji BMX. To niejedyne wydarzenia rowerowe, na które do Małopolski zapraszamy miłośników jazdy na dwóch kółkach.
Rower jako środek transportu, narzędzie wspierające zdrowie oraz promujące ekologię - takie były główne tematy 5th Polish Bicycle Summit.
Po zauważalnym boomie na hulajnogi w latach 2021–2022 do łask wróciły miejskie rowery publiczne. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba w Polsce wzrosła o niemal 29 proc., z poziomu 21 tys. w 2023 r. do niemal 28 tys. w br.
Górnośląsko- -Zagłębiowska Metropolia jako jedyna w Polsce zbudowała swój system miejskich wypożyczalni rowerów jako równoważny element transportu publicznego.
Rowerowe połączenie Berlina ze Szczecinem, a następnie z Kołobrzegiem stanie się kompletnym szlakiem i nowym produktem turystycznym w regionie.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Trzykrotne zwycięstwo Białej Podlaskiej w rowerowym wyścigu o tytuł Rowerowej Stolicy Polski to fenomen. Maluchy ze żłobków, uczniowie, seniorzy, grupy powstałe w instytucjach i zakładach pracy – w czerwcu już po raz trzeci rowerowa społeczność miasta wykręciła rekord: tym razem to 1 mln 441 tys km!
Region organizuje szereg akcji pomocowych, również skierowanych do dzieci i młodzieży.
Wszyscy byśmy chcieli, żeby ta wojna się skończyła. Tylko chcemy, żeby skończyła się sprawiedliwym pokojem. Z punktu widzenia Rzeszowa najważniejszy jest fakt utrzymania dalej bazy wojskowej NATO i obecności wojsk sojuszu w naszym regionie – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
Wydatki na oświatę pochłaniają coraz poważniejszą część budżetów samorządów. Finansowanie oświaty oraz powrót do odebranych kompetencji samorządowych to tematy do rozmów z rządem.
W Rankingu Samorządów 2024 zwyciężyły Dąbrowa Górnicza, Łeba i gmina Sulmierzyce. Czym się wyróżniły?
Gimnazjów nie przywrócimy. Ale obecny system małych szkół odpowiada potrzebom rodziców, a nie potrzebom uczniów.
Zarządzanie finansami, emisja obligacji, wsparcie transformacji energetycznej – jest wiele pól współpracy, na których bank może pomóc samorządom w sprostaniu wyzwaniom współczesności.
Po zauważalnym boomie na hulajnogi w latach 2021–2022 do łask wróciły miejskie rowery publiczne. Tylko w ciągu ostatniego roku ich liczba w Polsce wzrosła o niemal 29 proc., z poziomu 21 tys. w 2023 r. do niemal 28 tys. w br.
Górnośląsko- -Zagłębiowska Metropolia jako jedyna w Polsce zbudowała swój system miejskich wypożyczalni rowerów jako równoważny element transportu publicznego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas