Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 27.10.2025 04:18 Publikacja: 17.12.2015 17:46
Koszt zakupu autobusu elektrycznego to 1,6–2 mln zł
Foto: materiały prasowe
Do 14 grudnia testowano autobus elektryczny firmy Solaris w Szczecinku. – Koszty jego eksploatacji są średnio o dwie trzecią niższe niż autobusów na tradycyjne paliwo. Prowadzimy rozmowy także z innymi producentami pojazdów elektrycznych w sprawie możliwości przeprowadzenia testów. Jest to związane z zamiarem wymiany w przyszłości części najstarszego taboru na nowy, właśnie elektryczny – mówi Tomasz Merk, dyrektor komunikacji miejskiej w Szczecinku. Podkreśla, że firma planuje zakup dziesięciu autobusów, co pozwoli jej na pokrycie około 60 proc. realizowanych przez KM Szczecinek podróży. Liczy, że dostanie dofinansowanie na ich zakup. Koszt jednego autobusu to 1,5–1,6 mln zł. Dyrektor zdradza, że wymiana taboru ma z jednej strony poprawić mobilność mieszkańców Szczecinka, a z drugiej musi uwzględniać aspekty ekonomiczne przedsięwzięcia.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Dlaczego działalność małych i średnich przedsiębiorstw ma znaczenie. Wpływ przejęć MŚP na lokalne społeczności.
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
Jak LegalTech i AI realnie zmieniają pracę prawnika – od automatyzacji dokumentów i analizy danych po obsługę klienta i przygotowanie do procesów sądowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas