Aktualizacja: 09.05.2025 08:55 Publikacja: 21.05.2018 17:00
Dzięki inwestycji port przeładuje więcej towarów.
Foto: shutterstock
Otwarto oferty w przetargu na modernizację i pogłębienie toru do 12,5 metra. Tor wodny Świnoujście–Szczecin łączy port w Szczecinie z morzem. Oddalenie portu o 67 km od Bałtyku powoduje konieczność utrzymania parametrów toru wodnego dla statków morskich na odcinku Dolna Odra–Zalew Szczeciński–ujście Świny. Inwestycja ma zostać zakończona w 2022 r.
Ewa Wieczorek z Urzędu Morskiego w Szczecinie podkreśla, że port charakteryzuje się najtrudniejszymi spośród wszystkich polskich portów warunkami dostępu od strony morza. Tor Świnoujście–Szczecin pozwala na zawijanie statków o maksymalnym zanurzeniu do 9,15 m (statki o długości do 215 m). – Planowane pogłębienie toru spowoduje zwiększenie maksymalnego zanurzenia statków do około 11 m – zapowiada Ewa Wieczorek.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas