Będziemy łowić więcej statków

Po zakończeniu rozbudowy przez Gdańsk mogłoby przechodzić nawet 100 mln ton ładunków rocznie.

Publikacja: 13.11.2017 22:00

Inwestycje | Po zakończeniu rozbudowy przez Gdańsk mogłoby przechodzić nawet 100 mln ton ładunków ro

Inwestycje | Po zakończeniu rozbudowy przez Gdańsk mogłoby przechodzić nawet 100 mln ton ładunków rocznie.

Foto: Fotorzepa/Adam Woźniak

Port Centralny w Gdańsku byłby przedłużeniem zbudowanego w połowie lat 70. Portu Północnego. Na kilkuset hektarach terenu pomiędzy Naftoportem a ujściem kanału portowego powstałyby nowe terminale: pasażerski, masowy, drobnicowy oraz ro-ro.

Prawdopodobnie jeszcze w tym roku, a najpóźniej w pierwszym kwartale przyszłego, ma być ogłoszony przetarg na studium wykonalności portu. Jak stwierdził Marcin Osowski, wiceprezes ds. infrastruktury w Zarządzie Morskiego Portu Gdańsk, prowadzone są rozmowy dla zapewnienia finansowania pierwszej części projektu, czyli budowy dwóch–trzech terminali. Chodzi w nich m.in. o ustalenie możliwości finansowych potencjalnych partnerów prywatnych oraz dokonanie podziału odpowiedzialności za poszczególne elementy projektu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
Koszty leczenia w przypadku urazów na stoku potrafią poważnie zaskoczyć
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej