Wygodne ciągi komunikacyjne nie tylko dla ruchu samochodowego, ale przede wszystkim pieszego i rowerowego, planowane w ramach rewitalizacji Leszna mają „zszyć” miasto, które od lat jest przecięte torami kolejowymi. Na odcinku ponad 3,5 km połączenie obu części miasta stanowią dziś tylko jedno przejście pieszo-rowerowe i jeden wiadukt.
Integracji obu części Leszna służyć ma m.in. wydłużenie tunelu kolejowego dla pieszych, budowa kładki łączącej Zatorze z centrum miasta czy wyznaczenie dogodnych szlaków rowerowych. Włączenia do komunikacyjnego krwiobiegu Leszna wymagają też centralnie położone tereny pokolejowe, które dają miastu szansę na ożywienie gospodarcze. – W okolicy dworców kolejowego i autobusowego znajduje się ok. 80 ha terenów pokolejowych, dla których powstaje plan miejscowy. Część z nich zostanie w zarządzie PKP, część chcemy ożywić i ulokować tam przestrzenie o charakterze usługowym. Muszą być połączone z innymi częściami miasta – tłumaczy Maciej Kubiak, architekt miejski.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas