Gdańsk, Sopot i Gdynia przyciągają nie tylko atrakcjami turystycznymi, ale także mnogością imprez organizowanych dla biznesu – kongresami, targami, konferencjami. – Rynek usług hotelowych w Trójmieście należy do najlepszych w Polsce, od kilku lat obserwujemy jego wzrost – twierdzi Ireneusz Węgłowski, wiceprezes Orbisu i prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego.
Według danych STR Global w 2016 roku średni wskaźnik przychodu na pokój był w Trójmieście najwyższy spośród największych miast w Polsce.
– Główna zasługa to rozwijająca się siatka połączeń lotniczych, która sprawia, że każdego roku rośnie liczba turystów z Niemiec i Skandynawii. Do tego dochodzi świetne skomunikowanie Trójmiasta z centrum Polski – wylicza Janusz Mitulski, dyrektor rozwoju sieci Marriott International na Europę Środkowo-Wschodnią i Kraje Bałtyckie.
Nic dziwnego, że nowych hoteli przybywa w tempie, którego pozazdrościć mogą inne miasta. W Gdańsku na przełomie marca i kwietnia ma zostać otwarty 3-gwiazdkowy hotel Number One, który firma Dekpol wybudowała na Wyspie Spichrzów przy ulicy Jaglanej. Będzie miał 172 pokoi, restaurację z włoską kuchnią, strefę wellness z basenem i spa.
W połowie roku ruszy Marriott w Sopocie, który powstanie z przekształcenia działającego od 2012 roku hotelu Mera Spa. Czterokondygnacyjny budynek zostanie dostosowany do potrzeb i standardu nowej sieci. Będzie miał 145 pokoi, dwie restauracje, centrum konferencyjne, trzy kryte baseny i otwarty basen na dachu.