Reklama

Unijne pieniądze w poznańską kulturę

Ponad 28,5 mln zł otrzymają łącznie ze środków programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko 2014–2020″ poznańskie Centrum Kultury Zamek i Biblioteka Raczyńskich.

Publikacja: 05.03.2017 22:30

Biblioteka Raczyńskich wytypowała do konserwacji m.in. najcenniejsze atlasy ze zbiorów kartograficzn

Biblioteka Raczyńskich wytypowała do konserwacji m.in. najcenniejsze atlasy ze zbiorów kartograficznych.

Foto: materiały prasowe

Obie instytucje wnioskowały o pieniądze na projekty zgłoszone w drugim naborze do konkursu w ramach priorytetu „Ochrona dziedzictwa kulturowego i rozwój zasobów kultury”. Pierwsza przeznaczy ponad 14,3 mln zł na konserwację i adaptację reprezentacyjnych wnętrz zachodniej części swej siedziby, czyli dawnego zamku cesarskiego w Poznaniu, druga – ponad 14,2 mln zł na modernizację zabytkowego gmachu, a także konserwację i digitalizację cennych zasobów bibliotecznych.

– Poznań zgarnął prawie 20 proc. całkowitej kwoty dofinansowania w tym rozdaniu. Bardzo cieszy mnie fakt, że dzięki tym pieniądzom mieszkańcy zyskają nowe możliwości w korzystaniu z poznańskich zasobów bibliotecznych oraz nowe, atrakcyjne przestrzenie, a w nich nowe formy i działania kulturalne, w tym warsztaty, wystawy, czy spektakle – mówi Jędrzej Solarski, zastępca prezydenta Poznania.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama