Trudna misja Polskiej Żeglugi Morskiej

Jeszcze w 1989 roku na polskim rynku było dwóch wielkich przewoźników żeglugowych – gdyńskie Polskie Linie Oceaniczne i szczecińska Polska Żegluga Morska. Obydwie powstały w 1951 roku jako wynik przekształceń floty handlowej – zajmując miejsce dotychczasowych armatorów, powołanych jeszcze przed wojną.

Publikacja: 19.01.2017 23:30

PLO była znacznie bogatsza na samym starcie niż szczeciński brat – miała m.in. słynny Grand Hotel w Sopocie, jeszcze słynniejszy transatlantyk M/s „Batory” oraz 42 inne statki. Flota, która kursowała po portach całego świata, szybko zaczęła się powiększać, by w latach 70. dojść do 176 statków o łącznym tonażu 1,2 mln DWT. PŻM zaczęła skromniej, bo tylko z 11 statkami, i to głównie przedwojennymi. Szybko się jednak rozwijała i w latach 70. miało już powyżej 120 statków.

Pozostało 86% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Walka o Klimat
„Rzeczpospolita” nagrodziła zasłużonych dla środowiska