Reklama

Miejski transport pod napięciem

Dzięki unijnym dotacjom elektryczne autobusy zamierzają kupić m.in. Poznań, Leszno czy Ostrów Wielkopolski.

Publikacja: 01.01.2017 21:00

Elektryczne autobusy Solarisa jeżdżą m.in. po ulicach Frankfurtu nad Menem.

Elektryczne autobusy Solarisa jeżdżą m.in. po ulicach Frankfurtu nad Menem.

Foto: 123RF

Z planów resortu energii wynika, że za cztery lata w Polsce powinno być zarejestrowanych ok. 75 tys. pojazdów elektrycznych. 70 proc. z nich – w aglomeracjach miejskich i obszarach gęsto zaludnionych. Swój udział w realizacji tych prognoz będzie miała również Wielkopolska.

Na razie samochodów elektrycznych zarejestrowanych w regionie wciąż jest niewiele. Barierą jest cena i długi czas ich ładowania. Niezbędna infrastruktura, umożliwiająca naładowanie auta w znacznie krótszym czasie, powstaje powoli. Forpocztą elektrycznej rewolucji mogą zostać miejscy przewoźnicy, którzy coraz częściej aplikują o środki unijne na zakup pojazdów niskoemisyjnych – w tym elektrycznych autobusów.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej
Reklama
Reklama