– Łączymy historię z nowoczesnością, a wiedzę i edukację z rozrywką – mówi Magdalena Brzezińska, rzeczniczka Grupy Żywiec, wicelidera polskiego rynku piwa wartego blisko 15 mld zł.
Podróż w czasie
Wszystko za sprawą inwestycji w liczącym 10 lat Muzeum Browaru Żywiec. Grupa Żywiec przeprowadziła je z okazji 160. rocznicy powstania tutejszej warzelni.
– Ekspozycja została wzbogacona o nowe efekty świetlne, dźwiękowe, a także liczne interaktywne multimedia i ekrany dotykowe, które pozwalają gościom, m.in. samodzielnie wybrać i uzupełnić informacje o historii browaru i jego założycieli przekazywaną przez przewodników – wyjaśnia Magdalena Brzezińska.
W odnowionym muzeum na gości czeka 12 sal tematycznych. Na początek poznają tajniki składników, z których warzone jest piwo. Wehikuł czasu – jego działanie poczuć można dzięki drżącej podłodze – przenosi ich do 1863 r., kiedy żywiecki browar ma za sobą pierwsze lata na rynku. Czeka tu na nich wyłaniający się z pary hologramowy karczmarz, który opowiada o pierwszych lokalach serwujących chmielowe trunki.
Ciekawostką są piwne żetony. – To rodzaj monet bitych przez browar, które trafiały do pracowników jako dodatkowe wynagrodzenie. Wymieniali je na piwo w pobliskich karczmach – mówi rzeczniczka Grupy Żywiec.