Budowa reputacji wymaga czasu i wysiłku

Całą produkcję mamy ulokowaną w Szczecinie, nie zamierzamy stąd się ruszać w poszukiwaniu niższych kosztów wytwarzania czy raju podatkowego – mówi Alberto Lozano, prezes Copernicus Sp. z o.o.

Publikacja: 09.11.2016 22:00

Rz: Jak doszło do powstania wyrobu, dzięki któremu zostaliście „orłem” Rzeczpospolitej w kategorii innowacyjny produkt eksportowy?

Alberto Lozano: W 2004 roku wraz z Zespołem Badawczym „Integracja” funkcjonującym na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego prowadziłem badania naukowe dotyczące innowacyjności polskich przedsiębiorstw. W związku z prowadzonymi pracami skontaktował się ze mną przedstawiciel producenta insuliny, firmy Bioton S.A., który poprosił o listę innowacyjnych firm, mających potencjał do opracowania i wdrożenia wstrzykiwacza do podawania insuliny. Okazało się, że żadna z wytypowanych firm z różnych powodów nie była w stanie podjąć się takiego zadania. Ta sytuacja zainspirowała mnie oraz współzałożyciela spółki, Grzegorza Nowakowskiego do stworzenia firmy, której celem będzie zaprojektowanie i wdrożenie produkcji wstrzykiwacza, który skutecznie konkurowałby z obecnymi już na rynku urządzeniami. Pierwszy produkt spółki, automatyczny wstrzykiwacz do insuliny, został wprowadzony na rynek po pięciu latach badań i prac rozwojowych w 2010 roku. W tym samym roku Bioton S.A. objął 60 proc. udziałów w Copernicus. Od 2011 roku wstrzykiwacze produkowane przez Copernicus zaczęły być sprzedawane na rynkach zagranicznych, w tym m.in. w Rosji, gdzie funkcję lokalnego dystrybutora pełniła firma GSK. W roku 2012 rozpoczęliśmy produkcję kolejnego modelu wstrzykiwacza, który spółka Bayer komercjalizowała w Chinach. Nasze produkty charakteryzuje innowacyjność, kumulacja kilku różnych funkcjonalności niewystępujących razem w żadnym z produktów konkurencji. Zostało to dostrzeżone i docenione przez kapitułę „Orłów”. W 2014 roku założyciele odkupili od Bioton S.A. udziały w spółce, co umożliwiło otwarcie się również na innych klientów, przy jednoczesnym utrzymaniu bardzo dobrej współpracy z Bioton S.A. jako głównym klientem Copernicus.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej