Rowery w latach 2017–2020 będzie można wypożyczać w stolicy od marca do końca listopada. Do dyspozycji użytkowników będzie 300 stacji (teraz ponad 200) z 4300 rowerami. W tym aż dziesięć stacji ze 100 rowerami elektrycznymi (Powiśle, Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście) i sześć stacji z rowerkami dziecięcymi (w okolicach parków, po trzy stacje na prawym i lewym brzegu Wisły). Zwiększy się także liczba dostępnych tandemów (do ok. 40). Terminale zostaną wyposażone w kolorowe wyświetlacze, a na stacjach pojawią się pompki do rowerów.
– W tym roku kończy się umowa z obecnym operatorem Veturilo, dlatego podjęliśmy już decyzję o przyszłości naszego systemu. Chcemy go rozbudować do minimum 300 stacji i ponad 4 tys. rowerów – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy.
W tym roku miłośnicy rowerów mają do dyspozycji 3039 rowerów miejskich i 204 wypożyczalnie. W poprzednim roku rowery były wypożyczane w stolicy 2 mln razy.
– Wybudowaliśmy i wyremontowaliśmy 58 km dróg rowerowych, a Veturilo okazało się jednym z najpopularniejszych systemów w Europie – rowery były wypożyczane średnio co 10 sekund. Na lata 2016–2017 zaplanowaliśmy budowę i remonty ponad 130 km dróg rowerowych – zapowiada wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz.
Sieć rowerowa w Warszawie ma 457 km – w tym 367 km dróg dla rowerów, 56 km ciągów pieszo-rowerowych i prawie 34 km pasów i kontrapasów rowerowych. Jak wynika z informacji ratusza, 57 proc. tras ma już nawierzchnię asfaltową. Stołeczni cykliści mogą również korzystać z ok. 57 km tras nieoznakowanych znakami i ok. 370 km ulic o tzw. ruchu uspokojonym.