Pewex wiecznie żywy

W latach dwutysięcznych markę Pewex ludzie odbierali jeszcze pejoratywnie. Potem dążenie do wspomnień z młodości wygrało jednak z negacją – mówi Sebastian Leśniak, który reaktywował brand. Dzisiaj ma pół miliona fanów na FB i duży sklep internetowy.

Publikacja: 16.11.2015 21:00

Mariusz Składanowski i Sebastian Leśniak postanowili wspólnie rozwijać znaną z PRL markę

Mariusz Składanowski i Sebastian Leśniak postanowili wspólnie rozwijać znaną z PRL markę

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Mystkowski Krzysztof Mystkowski

Obecny prezes Pewexu nie przypomina dyrektorów dawnego Przedsiębiorstwa Exportu Wewnętrznego z lat 80., ubranych w dwurzędowe garnitury i kolorowe krawaty. W niewielkim budynku na obrzeżach Pruszcza Gdańskiego przyjmuje mnie trzydziestoparolatek w koszuli w kratę, luźnych spodniach i z długą brodą. Zresztą cała firma jest niestandardowa. To Monster Media Group, znana z satyrycznych serwisów internetowych, jak Demotywatory.pl, Joemonster.org czy Mistrzowie.org. Od dwóch lat jej głównym projektem jest właśnie reaktywowany Pewex.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej