Jak podkreślił podczas wtorkowej konferencji prasowej sekretarz miasta Kielce Janusz Koza, portal nazwany „Idea Kielce” ma pomóc w tym, by magistrat jeszcze lepiej niż do tej pory służył mieszkańcom w załatwianiu ich spraw – ma on umożliwić kielczanom większy udział w zarządzaniu miastem.
„To będzie jeszcze jedno narzędzie, które ułatwia komunikację dwustronną samorządu i mieszkańców. Widzimy, że jest bardzo duża grupa ludzi, która chętnie posługuje się mediami elektronicznymi, by móc na bieżąco prezentować swoje stanowisko w różnych sprawach. Chcemy, by ta rozmowa skutkowała rzeczywistym poprawianiem i zrobieniem czegoś w mieście” – dodała kierownik Biura ds. Inteligentnego Zarządzania Zrównoważonym Rozwojem Urzędu Miasta w Kielcach, Jadwiga Skrobacka.
Platforma składa się z kilku modułów informacyjnych, przystosowanych technicznie do aktywnej komunikacji on-line.
„Wypowiedz się” – to moduł dialogu społecznego, służący m. in. przeprowadzaniu ankiet. Był on już wykorzystany w ostatnich tygodniach przy zbieraniu pomysłów kielczan na przyszłe zagospodarowanie Skweru im. Ireny Sendlerowej w Śródmieściu. Wypowiedziało się ok. 1500 osób, a w kolejnym etapie konsultacji będą uwzględnione ich sugestie.
Inny z modułów pozwala na przeprowadzenie konsultacji społecznych przy opracowywaniu m. in. projektów strategii rozwojowych miasta czy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Z kolei „Budżet obywatelski” to serwis wspierający przeprowadzenie budżetu partycypacyjnego na wszystkich etapach przedsięwzięcia – umożliwia też śledzenie postępów ich realizacji. Moduł ten był już testowany podczas dwóch ostatnich edycji budżetu obywatelskiego w Kielcach.