6 października w Centrum Wycieczkowym Lecha przy poznańskim browarze Kompanii Piwowarskiej (KP) ruszają Dni Pilsnera i Lagera.
– Podczas takich dni nasi przewodnicy prezentują więcej informacji nt. danego stylu, jego historii, warzenia, a w naszym pubie uczestnicy degustują wybrane piwa z danego stylu również spoza naszej oferty – mówi Joanna Kwiatkowska, rzecznik KP. – Towarzyszy mu m.in. minipokaz degustacji z komentarzem cervesario, czyli piwnego eksperta i degustatora.
Tematyczne dni to tylko jedna z atrakcji piwnego centrum działającego od ponad dekady. Nie dziwi więc, że rocznie odwiedza je 23 tys. osób.
Na brak gości nie narzeka także Tyskie Browarium, muzeum przy Tyskich Browarach Książęcych, także należących do KP. Rocznie jest tam od 35 do 38 tys. zwiedzających. Ruszyło w 2004 r. z okazji 375. urodzin piwa Tyskiego.
Tyskie Browarium, jako pierwszy obiekt turystyczny, wprowadziło zwiedzanie w gwarze śląskiej. Przewodnicy w strojach regionalnych opowiadają m.in. o tym, jak się „ziorka fyrla i szelonto, co by zgerowały”. Browarium jest przygotowane na przyjazd gości z zagranicy. O historii browaru można posłuchać w językach: angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim, rosyjskim i czeskim.