Produkować w Polsce i podbijać zagraniczne rynki

Lechpol mocno wrasta w krajobraz Mazowsza. Chce wybudować fabrykę telewizorów i sprzętu audio w Garwolinie. Myśli również o sponsoringu Legii Warszawa.

Publikacja: 23.02.2016 17:00

Zbigniew Leszek (drugi z prawej), prezes Lechpolu, z synami, którzy też pracują w firmie ojca

Zbigniew Leszek (drugi z prawej), prezes Lechpolu, z synami, którzy też pracują w firmie ojca

Foto: materiały prasowe

To właśnie ta spółka stoi za sukcesem marki Kruger & Matz. Należący do Lechpolu brand podbił już rodzimy rynek smartfonów, tabletów, telewizorów i innych urządzeń elektroniki konsumenckiej. Ta jedna z największych marek rodzimej branży RTV nie zamierza jednak spocząć na laurach. Z jednej strony spółka zapowiada bowiem zagraniczną ekspansję, a z drugiej – jeszcze trwalsze związanie z regionem, z którego się wywodzi.

Kierowanej przez Zbigniewa Leszka spółce udało się zagospodarować rynkową niszę. W tzw. segmencie B-brandów, czyli produktów tańszych marek, sprzęty Lechpolu to absolutni liderzy. Przedsiębiorstwo powstało w 1990 roku jako jednoosobowa działalność. Od początku spółka związana jest z Garwolinem. Dziś zatrudnia ponad 200 osób. Obecnie sprzęt sygnowany marką Kruger & Matz produkuje w Chinach. Zbigniew Leszek, założyciel i prezes tej rodzinnej firmy, nie wyklucza jednak, że jeszcze w tym roku przeniesie część produkcji do naszego kraju. Pod Garwolinem miałyby powstać hale, w których byłyby składane telewizory Kruger & Matz. – Od pewnego czasu rozważamy taką koncepcję. Przyglądamy się programom unijnym, by złożyć wniosek o dotacje – potwierdza Zbigniew Leszek.

Jak zaznacza, gdyby był kłopot z pozyskaniem unijnych pieniędzy, inwestycja mogłaby być realizowana także z kredytów. W dalszej perspektywie w rachubę wchodziłoby również składanie produktów tzw. segmentu home audio.

Zbigniew Leszek jako wielki fan sportu myśli również o promowaniu swojej marki poprzez piłkę nożną. Jak ustaliliśmy, Lechpol i Legia Warszawa prowadzą rozmowy o współpracy. Kruger & Matz mógłby stać się jednym z partnerów stołecznej drużyny.

Ale – przy koncentracji na Polsce i Mazowszu – Lechpol jednocześnie stawia na zagraniczną ekspansję. Już w 2008 r. firma uruchomiła oddział w Rumunii, a rok później w Holandii. Teraz na celownik bierze kolejne kraje.

– Mamy już bardzo bogate portfolio produktowe, jesteśmy bardzo bezpieczni kapitałowo, na dzień dzisiejszy jedyne, czego potrzebujemy, to szerszy rynek zbytu – mówi szef Lechpolu.

Jak podkreśla, dziś za granicą firma prowadzi wyłącznie sprzedaż do partnerów.

– Będziemy jednak chcieli powtórzyć model związany z budową sieci własnych salonów. Sieć salonów jest wsparciem istniejącego kanału sprzedaży. Nasze salony nie są konkurencją dla partnerów. Dzięki nim możemy w wysokich standardach prezentować produkty przyszłym klientom – zaznacza prezes Leszek.

W Polsce spółka rozwija sieć LPelektronik. Ma już około 40 własnych sklepów pod tym logo oraz ponad drugie tyle sklepów partnerskich.

– Wchodzimy do centrów handlowych w Polsce, to nasz docelowy biznes – tłumaczą w Lechpolu.

Właściciel marki Kruger & Matz wchodzi też na rynek niemiecki, belgijski, hiszpański i portugalski, a nawet egipski. Jak się dowiedzieliśmy, planuje ponadto ruszyć ze sprzedażą swoich produktów w Ameryce Płd. oraz Afryce.

– Wykrajamy dla siebie kawałek rynkowego tortu milimetr po milimetrze – dodaje Zbigniew Leszek.

To właśnie ta spółka stoi za sukcesem marki Kruger & Matz. Należący do Lechpolu brand podbił już rodzimy rynek smartfonów, tabletów, telewizorów i innych urządzeń elektroniki konsumenckiej. Ta jedna z największych marek rodzimej branży RTV nie zamierza jednak spocząć na laurach. Z jednej strony spółka zapowiada bowiem zagraniczną ekspansję, a z drugiej – jeszcze trwalsze związanie z regionem, z którego się wywodzi.

Pozostało 85% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej