Reklama
Rozwiń

E-skutery i dostawczaki na minuty

Rosnące biznesy startupów blinkee.city, Jeden Ślad, CityBee dowodzą, że ulice opanowują kolejne mutacje współdzielonej mobilności miejskiej.

Publikacja: 13.11.2018 10:20

Mieszkańcy kilku miast, przewożący tzw. duże gabaryty, mają możliwość najmu dużych aut.

Mieszkańcy kilku miast, przewożący tzw. duże gabaryty, mają możliwość najmu dużych aut.

Foto: materiały prasowe

Warszawa, Sztokholm, Bielsko-Biała, Łódź

Popularność w metropoliach zdobywają dziś nie tylko aplikacje łączące pasażerów z kierowcami (np. Uber, Taxify, mytaxi, iTaxi), car-sharing aut osobowych (m.in. 4mobility, Panek), czy elektrycznych hulajnóg (Lime), ale również kolejne odsłony tego szybko rosnącego trendu, czyli współdzielone skutery elektryczne oraz samochody dostawcze. Za przykład może posłużyć Jeden Ślad, który zaczynał jako skromny startup udostępniający e-skutery w Warszawie, a dziś – po półtora roku działalności – z ich floty korzystają przedsiębiorcy w 12 polskich aglomeracjach (w siedmiu udostępniają swoje usługi prywatnym użytkownikom).

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Archiwum
Znaleźć sposób na nierówną walkę z korkami
Archiwum
W Kujawsko-Pomorskiem uczą się od gwiazd Doliny Krzemowej
Archiwum
O finansach samorządów na Europejskim Kongresie Samorządów
Archiwum
Pod hasłem #LubuskieChallenge – Łączy nas przyszłość
Archiwum
Nie można zapominać o ogrodach, bo dzięki nim żyje się lepiej