Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 05:30 Publikacja: 11.01.2016 17:53
Budowa tunelu pod Martwą Wisłą w Gdańsku (stan z 17 września 2014) (Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license/Tadeusz Rudzki)
Foto: Wikimedia Commons
Budowa tunelu, który będzie łącznikiem pomiędzy trasami Sucharskiego i Słowackiego, zakończyła się w grudniu. To jedna z największych i najbardziej spektakularnych inwestycji Gdańska. Pod korytem rzeki wybudowano dwa tunele liczące po 1,4 km, w których są dwie jezdnie.
Od strony zachodniej wlot znajduje się w okolicy ul. Wielopole, a od wschodniej od ul. Kujawskiej. W najniższym punkcie jezdnia znajduje się aż 34 m pod lustrem wody. Oba tunele połączone są ze sobą za pomocą siedmiu minituneli, które są drogami ewakuacyjnymi. – Tunele wykonano metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunnel Boring Machine) – tłumaczą przedstawiciele Gdańskich Inwestycji Komunalnych.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Współpraca gmin, rozwój infrastruktury rowerowej oraz wykorzystanie kolei do obsługi komunikacyjnej aglomeracji...
Osiągnęła spektakularny sukces w Dolinie Krzemowej. Jest założycielką i dyrektor generalną akceleratora biznesow...
Jaka jest sytuacja finansowa polskich samorządów? Co mówi o kondycji JST najnowszy Ranking Finansowy Samorządu T...
Województwo Lubuskie rozpoczęło wielkie świętowanie 15-lecia obecności Polski w Unii Europejskiej.
Paulina Czurak, właścicielka pracowni architektonicznej Ideograf, i Wojciech Witek, współwłaściciel Iliard Archi...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas