Port we Wrocławiu to jedno z polskich lotnisk regionalnych, które nie mają co się obawiać o swoją przyszłość nawet wówczas, kiedy już powstanie Centralny Port Komunikacyjny. Stolica województwa dolnośląskiego sama w sobie jest tak atrakcyjnym miastem, wokół jest tyle fabryk wybudowanych przez inwestorów zagranicznych, że bezpośrednie podróże na Dolny Śląsk zawsze będą się cieszyły zainteresowaniem. Z drugiej strony skoro spada bezrobocie, przedsiębiorcy wręcz skarżą się na kłopoty z pozyskaniem wykwalifikowanej siły roboczej, będzie rósł popyt na podróże.
Założenia na rok ubiegły były o pół miliona pasażerów skromniejsze, niż okazało się to w grudniu 2017 r. A 2,4 mln obsłużonych w ciągu jednego roku podróżnych lotnisko przekroczyło już po 10 miesiącach. – To ogromny sukces wrocławskiego lotniska, plasujący nas wśród najważniejszych regionalnych lotnisk w Polsce – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. – Warto zauważyć, że to stała tendencja. Z roku na rok obsługujemy coraz więcej podróżnych nie tylko z Wrocławia i Dolnego Śląska, lecz także z regionów ościennych: Opolszczyzny, Wielkopolski i województwa lubuskiego. Wyraźnie rośnie też liczba pasażerów zagranicznych odwiedzających Wrocław – dodaje.
Wszystko urosło
W 2017 r. Port Lotniczy Wrocław zanotował wzrost we wszystkich segmentach ruchu. W przypadku połączeń linii niskokosztowych wyniósł on 20,7 proc. w odniesieniu do 2016 r. Lotami krajowymi podróżowało blisko 12,6 proc., a czarterowymi 24 proc. więcej. Zwiększyła się także siatka połączeń międzynarodowych – o 12,1 proc. Przy tym samoloty odlatywały praktycznie pełne.
Hitem były kierunki południowe, między innymi Teneryfa (średnie roczne wypełnienie: 94,4 proc.), Lizbona (93,6 proc.) czy Malaga (92,9 proc.), a także Wielka Brytania i Irlandia. Loty do Cork, Dublina i Londynu Stansted były wypełnione w 92–93 proc.
W tym roku zapewne dojdzie do niewielkich zmian w proporcjach, ponieważ Ryanair zdecydował się skasować loty do Warszawy. W rejsach do stolicy wyłączność będzie miał LOT, ale za to przybędzie tras czarterowych i zagranicznych niskokosztowych.