Reklama
Rozwiń
Reklama

Polskie miasta przyciągają coraz więcej turystów

W największych miastach rośnie liczba turystów i kwota, jaką zostawiają w lokalnej gospodarce. To bodziec dla samorządów do rozwoju infrastruktury i oferty kulturalnej.

Publikacja: 07.07.2024 19:38

Poznań

Poznań

Foto: Adobe Stock

Prawie o jedną dziesiątą (9,5 proc.) zwiększyła się w 2023 r. liczba wydatków turystów w największych miastach dokonywanych kartą w porównaniu z sytuacją sprzed sześciu lat. Unia Metropolii Polskich wspólnie z Mastercard sprawdziła w ciekawy sposób, jak zwiększa się ruch turystyczny (rodzimy i zagraniczny) w 12 dużych miastach – członkach UMP. Mastercard przygotował raport na podstawie danych transakcyjnych, analizując wydatki nierezydentów (gości) w: Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Lublinie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu. Skupiono się na strukturze i zmianach wydatków osób pochodzących spoza tych miast. Porównano wydatki z ośmiu miesięcy zeszłego roku z tymi sprzed pandemii, bo z 2019 r. – Wzrost ten świadczy o rosnącym znaczeniu turystyki oraz podróży biznesowych dla lokalnych gospodarek. Odwiedzający z zagranicy stanowią znaczącą część wszystkich nierezydentów, a ich wydatki w niektórych miastach odpowiadają za jedną czwartą łącznych wydatków nierezydentów – relacjonuje Rafał Szczepkowski z UMM.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Z regionów
Holding Łódź: miliony na inwestycje i oszczędności dla miasta
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Materiał Partnera
Mazowsze stawia na równomierny rozwój
Z regionów
Polskie miasta korzystają na rozwoju turystyki morskiej. Gdańsk zapowiada rekord
Z regionów
Czy polskie miasta umieją radzić sobie z wodą?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Z regionów
Warszawa otwiera nowy etap działań na rzecz bezpieczeństwa mieszkańców
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama