Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 13.08.2025 21:45 Publikacja: 07.07.2024 19:38
Poznań
Foto: Adobe Stock
Prawie o jedną dziesiątą (9,5 proc.) zwiększyła się w 2023 r. liczba wydatków turystów w największych miastach dokonywanych kartą w porównaniu z sytuacją sprzed sześciu lat. Unia Metropolii Polskich wspólnie z Mastercard sprawdziła w ciekawy sposób, jak zwiększa się ruch turystyczny (rodzimy i zagraniczny) w 12 dużych miastach – członkach UMP. Mastercard przygotował raport na podstawie danych transakcyjnych, analizując wydatki nierezydentów (gości) w: Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Lublinie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu. Skupiono się na strukturze i zmianach wydatków osób pochodzących spoza tych miast. Porównano wydatki z ośmiu miesięcy zeszłego roku z tymi sprzed pandemii, bo z 2019 r. – Wzrost ten świadczy o rosnącym znaczeniu turystyki oraz podróży biznesowych dla lokalnych gospodarek. Odwiedzający z zagranicy stanowią znaczącą część wszystkich nierezydentów, a ich wydatki w niektórych miastach odpowiadają za jedną czwartą łącznych wydatków nierezydentów – relacjonuje Rafał Szczepkowski z UMM.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Część gmin apeluje o przyjęcie nowelizacji ustawy wiatrakowej. Po przegłosowaniu projektu we wtorek przez Sejm,...
Wakacje to nie tylko długi urlop. To także weekendy, które można wykorzystać na poznanie urokliwych zakątków Maz...
Masz mocno zabudowaną nieruchomość, co zmniejsza naturalną retencję na posesji? W takiej sytuacji właściciel mus...
Ok. 30 mln zł ma trafiać co roku do Bydgoszczy na inwestycje związane z ochroną ludności i obroną cywilną. Podob...
Stolica realizuje szereg programów ukierunkowanych na podnoszenie jakości życia i bezpieczeństwa warszawiaków. W...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas