Polskie miasta przyciągają coraz więcej turystów

W największych miastach rośnie liczba turystów i kwota, jaką zostawiają w lokalnej gospodarce. To bodziec dla samorządów do rozwoju infrastruktury i oferty kulturalnej.

Publikacja: 07.07.2024 19:38

Poznań

Poznań

Foto: Adobe Stock

Prawie o jedną dziesiątą (9,5 proc.) zwiększyła się w 2023 r. liczba wydatków turystów w największych miastach dokonywanych kartą w porównaniu z sytuacją sprzed sześciu lat. Unia Metropolii Polskich wspólnie z Mastercard sprawdziła w ciekawy sposób, jak zwiększa się ruch turystyczny (rodzimy i zagraniczny) w 12 dużych miastach – członkach UMP. Mastercard przygotował raport na podstawie danych transakcyjnych, analizując wydatki nierezydentów (gości) w: Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Lublinie, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie i Wrocławiu. Skupiono się na strukturze i zmianach wydatków osób pochodzących spoza tych miast. Porównano wydatki z ośmiu miesięcy zeszłego roku z tymi sprzed pandemii, bo z 2019 r. – Wzrost ten świadczy o rosnącym znaczeniu turystyki oraz podróży biznesowych dla lokalnych gospodarek. Odwiedzający z zagranicy stanowią znaczącą część wszystkich nierezydentów, a ich wydatki w niektórych miastach odpowiadają za jedną czwartą łącznych wydatków nierezydentów – relacjonuje Rafał Szczepkowski z UMM.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Z regionów
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Z regionów
W miastach przybywa taksówek. Nie wszyscy kierowcy spełniają jednak wymagania
Z regionów
Jest lepiej, ale jeszcze nie dobrze. Odkładane problemy samorządów rosną
Z regionów
Za miejsce na cmentarzu czasem można płacić w ratach
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Z regionów
Chcemy wprowadzić zasadę „milczącej zgody”
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń