Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 27.06.2025 11:26 Publikacja: 29.06.2023 13:37
Jedna z najbardziej kontrowersyjnych inwestycji rządowych ostatnich lat, czyli przekop Mierzei Wiślanej.
Foto: Adobe Stock
Jedna z najbardziej kontrowersyjnych inwestycji rządowych ostatnich lat, czyli przekop Mierzei Wiślanej zakładała połączenie Zatoki Gdańskiej z Zalewem Wiślanym. W dalszych etapach – m.in. pogłębienie rzeki Elbląg, dzięki czemu miały się po niej poruszać statki o większym zanurzeniu. Ministerstwo infrastruktury uważa jednak, że pogłębieniem odcinka rzeki prowadzącego bezpośrednio do portu miejskiego w Elblągu powinno zająć się miasto. Resort złożył władzom Elbląga propozycję: dokapitalizowanie miejskiej spółkę, do której należy port kwota maksymalnie 100 mln zł i pogłębienie toru za te pieniądze. W zamian miasto miało oddać większościowy pakiet udziałów w spółce. Władze Elbląga się na to nie zgodziły. W mieście zorganizowano badania opinii mieszkańców. 77 proc. elblążan biorących udział w ankiecie (papierowej i internetowej) oraz 66,2 proc. uczestników sondażu telefonicznego przeprowadzonego przez wynajętą przez miasto firmę badawczą stwierdziło, że port powinien pozostać własnością miasta.
Nie tylko samochody o napędzie elektrycznym są do dyspozycji samorządowych urzędników. W niektórych miastach mog...
Rejestracje elektrycznych autobusów wreszcie zaczęły rosnąć: w maju pojawiło się 30 pojazdów, wobec 9 rok temu....
Krakowskie MPK podpisało umowę na dostawę 10 autobusów wodorowych. To pierwsze pojazdy z takim zasilaniem, które...
Chociaż tworzenie stref czystego transportu niesie ze sobą ogromne korzyści zdrowotne i klimatyczne, odbywa się...
Miała być pierwszą w kraju, ale „wyprzedziła” ją Strefa Czystego Transportu w stolicy. Strefa w Krakowie jednak...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas