Aktualizacja: 24.11.2024 22:15 Publikacja: 26.04.2023 12:31
Foto: PAP
- To jest to bardzo ważny temat. Jesteśmy w okresie, kiedy ruszają nowe perspektywy finansowe, rozważamy różne propozycje i jestem zdania, że musimy zasięgnąć w tej kwestii opinii mieszkańców – mówił w lutym po przyjęciu uchwały w tej sprawie Witold Wróblewski, prezydent Elbląga.
Od 1 stycznia 2025 roku wzrosną ceny biletów w Miejskiej Komunikacji Samochodowej w Sanoku. W marcu wzrosną ceny w Toruniu, od maja w Szczecinie, a od września mają zmienić się stawki za przejazdy autobusami i tramwajami w Poznaniu.
Kielce wprowadzają "muzyczne przystanki". Obok zapowiedzi słownych słychać będzie odgłosy pociągów, ptaków czy... kibiców Korony. Podobne rozwiązania już wcześniej ruszyły w innych miastach.
Warszawski Wilanów ma wreszcie połączenie tramwajowe z centrum miasta. Uruchomiona we wtorek trasa jest najdłuższym od kilkudziesięciu lat odcinkiem sieci tramwajowej w stolicy.
Już za kilka dni rozpocznie się budowa kolejnego odcinka tunelu tramwajowego przy Dworcu Zachodnim w Warszawie, dlatego w nocy z 18 na 19 października zmieni się organizacja ruchu w tej części Alej Jerozolimskich. Podobnych inwestycji nie brakuje też w innych miastach.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Miasta położone w bezpośrednim sąsiedztwie kolei dużych prędkości (KDP) nie zostaną od niej odcięte - deklaruje spółka CPK.
"Po intensywnych ćwiczeniach dzienno-nocnych stwierdzono zagubienie broni - karabinu BOR" - pisze w wydanym 13 maja oświadczeniu rzecznik prasowy Dowództwa Wojsk Obrony Terytorialnej ppłk Robert Pękala. We wtorek po godzinie 12 pojawiła się informacja, że karabin został odnaleziony.
Już w niedzielę wieczorem co najmniej jeden z obecnych parlamentarzystów ma realną szansę zostać prezydentem polskiego miasta. A może się okazać, że w sumie mandaty prezydenckie zdobędzie aż czwórka kandydatów zasiadających obecnie przy Wiejskiej.
Nadchodząca zmiana rządu otwiera szansę na wykorzystanie przekopu przez Mierzeję Wiślaną przez port w Elblągu.
Za pogłębianie 900 m toru wodnego na Zalewie Wiślanym do portu w Elblągu ma płacić Skarb Państwa.
Przełom w sprawie przekopu przez Mierzeję Wiślaną: państwo jednak chce zapłacić za pogłębienie wejścia do portu w Elblągu.
Poszukiwanie przez rząd „alternatywnych rozwiązań w zakresie infrastruktury portowej” – na tym etapie jest dziś spór między władzami centralnymi a miastem Elbląg związany z przekopem Mierzei Wiślanej. Porozumienia nie widać. Osią konfliktu jest odpowiedź na pytanie, kto ma pogłębić niespełna kilometrowy odcinek rzeki Elbląg.
Elbląg organizuje badanie opinii mieszkańców ws. przyszłości tamtejszego portu. Stanowi on kluczowy element rządowej inwestycji w przekop Mierzei Wiślanej.
- To są działania antypolskie, to są działania tych formacji, które chcą utrzymywać podporządkowanie Polski Rosji i Niemcom - powiedział były minister obrony Antoni Macierewicz, pytany o krytykę idei przekopu Mierzei Wiślanej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas