Elektryczne autobusy ciężarem dla miast

W miejskich flotach słabnie udział autobusów elektrycznych. Do rosnących kosztów doszły problemy z instalacją ładowarek

Publikacja: 22.01.2023 21:03

Elektryczne autobusy ciężarem dla miast

Foto: Adobe Stock

Coraz większa liczba autobusów elektrycznych wykorzystywanych w miejskiej komunikacji stała się w ostatnich kilku latach najbardziej widocznym elementem polskiej elektromobilności. Teraz jednak udział elektrobusów we flotach miejskich spółek przewozowych zaczął hamować. Nie dość, że do zakupów tego rodzaju pojazdów zniechęca samorządy wysoka cena energii, to jeszcze pojawiają się utrudnienia z rozwojem infrastruktury ładowania, m.in. przez utrudnienia w podłączaniu ładowarek poza terenem zajezdni.

Przykładem jest Warszawa, gdzie liczba elektrycznych autobusów jest największa w kraju – ok. 160 sztuk. Ale oddana w połowie stycznia nowa pętla autobusowa przy ulicy Ostroroga, z której miały korzystać elektryki, przyjmuje tylko diesle. Jak podaje branżowy serwis Infobus, zamontowane tam ładowarki elektryczne nie działają, bo nie zostały dopuszczone do użytkowania.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl!

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Autobusy wodorowe wyjeżdząją na ulice polskich miast
Transport
Mieszkańców Krakowa czekają podwyżki biletów komunikacji miejskiej. Od kiedy?
Transport
Gdzie w Polsce uczniowie mogą jeździć komunikacją miejską za darmo?
Transport
Uczniowie krakowskich podstawówek w wakacje jeżdżą za darmo
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Transport
Taksówkarze tracą licencje w związku z wyższymi wymaganiami