Warszawa, Wrocław czy Szczecin przyjęły w ostatnich miesiącach różne strategie, które łączy wspólny cel – uczynić transport publiczny bezpieczniejszym, czystszym i bardziej niezależnym.
Stolica konsekwentnie buduje swoją pozycję jednego z liderów zielonej transformacji w komunikacji miejskiej.
Jak podały Miejskie Zakłady Autobusowe, Warszawa zamówiła 79 nowych elektrycznych autobusów Solaris, które będą kosztować ponad 316 mln zł.
Ponad 250 nowych elektrobusów w Warszawie
Wzmocnią one tabor ponad 200 już kursujących pojazdów bezemisyjnych. – Dawno nie ogłaszaliśmy tak dużego kontraktu. 79 nowych pojazdów znacząco powiększy nasz tabor bezemisyjny, który obecnie liczy już ponad 200 autobusów napędzanych energią elektryczną. Konsekwentnie zmieniamy w Warszawie nasz transport publiczny, inwestując również w tramwaje i metro – podkreśla Maciej Fijałkowski, sekretarz Warszawy.
Czytaj więcej
Już kilkadziesiąt polskich miast podpisało umowy na dostawy autobusów elektrycznych marki Yutong....