Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 19:14 Publikacja: 25.06.2025 18:57
Najwięcej autobusów elektrycznych jeździ po Warszawie. W połowie maja stolica miała 191 takich pojazdów
Foto: adobestock
Miejska komunikacja powraca na elektryczną ścieżkę – znowu zaczyna rosnąć liczba wprowadzanych do ruchu elektrycznych autobusów. Po słabym roku 2024, gdy do przewoźników (głównie miejskich) trafiło 205 elektrobusów, co w porównaniu z rokiem poprzednim oznacza spadek o 43 proc., oraz kiepskich pierwszych czterech miesiącach 2025 r., w których rejestracje zmalały r./r. o 18 proc., maj przyniósł wyczekiwane odbicie.
Jak podał Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), w ubiegłym miesiącu liczba rejestrowanych elektrycznych autobusów wreszcie się zwiększyła: zarejestrowano 30 sztuk, wobec 9 przed rokiem. – Skumulowany wynik obecnego roku też jest nieco lepszy niż ten z poprzedniego – komentuje Jakub Faryś, prezes PZPM. W rezultacie na koniec ubiegłego miesiąca park autobusów zeroemisyjnych w Polsce wzrósł do 1574 szt., w tym 1481 pojazdów w pełni elektrycznych oraz 93 wodorowych.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Nowe autobusy kupowane przez samorządy będą nie tylko wozić pasażerów, ale w razie potrzeby – np. wystąpienia kl...
Poznańskie MPK ogłosiło przetarg na dostawę co najmniej pięciu nowych minibusów. Także Gdańsk wykorzystuje takie...
Władze Krakowa i Stowarzyszenia Metropolia Krakowska zaapelowały do szefowej KE Ursuli von der Leyen i premiera...
Już wkrótce pasażerowie będą podróżować po Krakowie wyłącznie niskopodłogowymi i klimatyzowanymi tramwajami. Umo...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
System inteligentnego transportu poprawi płynność ruchu i przyczyni się do ograniczenia emisji spalin. Kierowcy...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas