Reklama
Rozwiń

Strefy czystego transportu. Z oporami, ale będą

Wkrótce miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą musiały wyznaczyć strefy wolne od pojazdów spalinowych.

Publikacja: 11.05.2021 12:05

Samorządy Poznania, Katowic, Wrocławia i Łodzi rozważają utworzenie i wdrożenie stref czystego trans

Samorządy Poznania, Katowic, Wrocławia i Łodzi rozważają utworzenie i wdrożenie stref czystego transportu

Foto: AdobeStock

Kraków po raz kolejny przymierza się do utworzenia strefy czystego transportu. Kolejny – bo pierwsza i jedyna jak dotąd taka strefa w kraju na Kazimierzu została zlikwidowana. Po ogromnych protestach mieszkańców i przedsiębiorców. Strefa na krakowskim Kazimierzu powstała w 2019 r. Nie przetrwała długo.

– Doskonale wiemy, że funkcjonowanie strefy i związane z nią ograniczenia wjazdu budzą mnóstwo kontrowersji. Dlatego tym razem przygotujemy akcję informacyjną dla mieszkańców, przedstawimy, czym są strefy, będziemy uświadamiać, że jest konieczność ich utworzenia – zaznacza Sebastian Kowal z krakowskiego Zarządu Transportu Publicznego.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
Rok funkcjonowania Strefy Czystego Transportu w Warszawie. „Ani jednego mandatu”
Transport
Urzędnik w elektrycznym samochodzie. A czasem i na e-rowerze
Transport
Miejskie autobusy znowu zaczęły jechać z prądem
Transport
Wodorowe Nesobusy będą wozić krakowian. Inwestycja w 100 proc. sfinansowana z KPO
Transport
Podwaliny pod drugą strefę czystego transportu w Polsce położone. Co dalej?