Aktualizacja: 30.06.2025 21:45 Publikacja: 22.05.2022 15:48
49 proc. mieszkańców Kopenhagi, wybierając się do szkoły i pracy, wsiada na rower
Foto: Shutterstock
Nie trzeba być maniakalnym wyznawcą rowerowej religii, by gołym okiem dostrzec trend: popularny jednoślad, kiedyś lekceważony jako zabawka dla dzieci i młodzieży czy ostatnia deska ratunku w przypadku awarii samochodu, dziś staje się podstawowym środkiem transportu w zatłoczonych miastach. Ba, dowodem odpowiedzialności i społecznego zaangażowania swojego właściciela, modnym gadżetem, atrybutem prestiżu i stylu – jak niegdyś dobry zegarek czy telefon topowej firmy.
Tylko w 2019 r., a więc w ostatnim roku przed pandemią, Europejczycy kupili 22 mln rowerów. I to pomimo faktu, że praktycznie w każdej większej metropolii na kontynencie funkcjonuje jakiś rodzaj systemu roweru miejskiego, a i w poprzednich latach przecież rowery też sprzedawały się całkiem nieźle. W analizach ekspertów Allied Market Research można było wkrótce później znaleźć szacunki, z których wynikało, że tuż przed uderzeniem koronawirusa wartość rynku tych jednośladów sięgnęła ponad 20 mld dol. rocznie. Z perspektywą dynamicznego wzrostu do przeszło 28,6 mld dol. w 2027 r.
Stolica Dolnego Śląska, będąca jednym z najbardziej słonecznych miast w Polsce, to także miasto przyjazne rowerz...
Na jednodniową, ale także tygodniową wycieczkę rowerową można się wybrać podczas letniego urlopu w Polsce. Nowyc...
W Gdańsku trwa najważniejsza na świecie konferencja poświęcona rozwojowi miejskiej komunikacji rowerowej Velo-ci...
Aż 120 gdynian skorzysta w tym roku z dofinansowań do zakupu rowerów elektrycznych. Miasto wyda na ten cel 300 t...
Trwa jedenasta edycja ogólnopolskiej kampanii Rowerowy Maj. To największa w Polsce inicjatywa, która promuje zdr...
W Katowicach trwają prace nad połączeniami rowerowymi, na które zabezpieczono 24 mln zł. Jeszcze więcej wydadzą...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas