Miasto rozkwita dla turystów

Wisła. III miejsce w rankingu „Europejski samorząd” w kategorii gmin miejskich i miejsko-wiejskich

Publikacja: 20.07.2010 18:03

Jan Cieślar, wiceburmistrz Wisły, w amfiteatrze w parku Kopczyń- skiego

Jan Cieślar, wiceburmistrz Wisły, w amfiteatrze w parku Kopczyń- skiego

Foto: Fotorzepa, Tomasz Jodłowski TJ Tomasz Jodłowski

11-tysięczna Wisła, której hasło reklamowe brzmi „Perła Beskidów”, żyje od ponad stu lat z turystyki. Goście rocznie zostawiają od 700 do 800 tys. zł podatku lokalnego.

Aby przyciągnąć coraz bardziej wymagających turystów, trzeba inwestować. A w tym pomaga Unia Europejska. – Własny budżet nie pozwolił nam sięgnąć po więcej. Wykorzystaliśmy maksymalnie to, co mogliśmy, czyli naprawdę dużo. Strategie mamy trzy: Wisła natura, lokalna i gościnna – przyznaje Jan Cieślar, wiceburmistrz Wisły.

Najpierw ekologia. Wisła ogromną wagę przykłada do czystego środowiska. Od trzech lat z pomocą środków europejskich rozbudowuje kanalizację i sieć wodociągową. Ogromna inwestycja, którą finansowo wspiera Unia (przekazała prawie 34 mln zł, kolejne prawie 14,5 mln zł pożyczki Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej), ma zakończyć się w grudniu 2012 r. Dzięki temu rzeka Wisła, która bierze swój początek w tej gminie, będzie czystsza. Czystszą wodę w kranach będą mieli też mieszkańcy Wisły, Ustronia i Szczyrku.

Wisła zdobyła także pieniądze na zagospodarowanie otoczenia amfiteatru w centrum koło parku Kopczyńskiego i Bulwaru Księżycowego. Uroczyste otwarcie zadaszonego amfiteatru odbyło się miesiąc temu. W sąsiedztwie Muzeum Beskidzkiego – za pieniądze unijne – powstaną nowe obiekty, tj.: kolyba wraz z koszorem, chata kumornika, kuźnia, pasieka pszczelarska i zielnik. Zwiedzających witać będzie muzyka góralska i multimedialne pokazy.

Rok temu ruszyły prace nad stworzeniem na terenie Wisły dziesięciu publicznych punktów dostępu do Internetu (PIAP), a dwa miesiące temu uruchomiono dwa punkty w budynku Domu Zdrojowego. Za unijne fundusze Wisła organizuje też szkolenia komputerowe dla mieszkańców. W ubiegłym roku skończyło je 70 osób.

Kończy się budowa wielofunkcyjnego boiska sportowego w odzyskującym blask parku Kopczyńskiego. Koszt – ponad 7 mln zł, z czego gmina dołożyła tylko niecałe 400 tys. zł.

Plany? – Wisła stara się dziś o pieniądze z UE na informatyzację urzędów siedmiu gmin powiatu cieszyńskiego, tak by obieg dokumentów był elektroniczny – szybszy i właściwie bezkosztowy. Drugi priorytet to wyposażenie parku Kopczyńskiego w atrakcje, które przyciągną turystów – podkreśla burmistrz Cieślar.

11-tysięczna Wisła, której hasło reklamowe brzmi „Perła Beskidów”, żyje od ponad stu lat z turystyki. Goście rocznie zostawiają od 700 do 800 tys. zł podatku lokalnego.

Aby przyciągnąć coraz bardziej wymagających turystów, trzeba inwestować. A w tym pomaga Unia Europejska. – Własny budżet nie pozwolił nam sięgnąć po więcej. Wykorzystaliśmy maksymalnie to, co mogliśmy, czyli naprawdę dużo. Strategie mamy trzy: Wisła natura, lokalna i gościnna – przyznaje Jan Cieślar, wiceburmistrz Wisły.

Regiony
Dolny Śląsk zaprasza turystów. Szczególnie teraz
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Regiony
Odważne decyzje w trudnych czasach
Materiał partnera
Kraków – stolica kultury i nowoczesna metropolia
Regiony
Gdynia Sailing Days już po raz 25.
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Materiał partnera
Ciechanów idealny na city break